26 febr 2020

Anar al contingut

Propietat intel·lectual

«Encara que la pirateria no hagués existit, la indústria musical estava acabada»

01/07/2017 - 08:00 CEST 0 Comentaris

Va néixer a New Hampshire, va créixer a l'Oest Mitjà i ara viu a Brooklyn, Nova York. És periodista titulat i escriu per a 'The New Yorker', entre altres mitjans, malgrat que va començar graduant-se en Matemàtiques i durant sis anys va treballar com a especialista de 'hedge funds' a Chicago i Nova York. Es defineix com un «membre de la generació pirata». Va comprendre molt aviat que la pirateria «no era només una forma d'aconseguir música, sinó que constituïa una subcultura en si mateixa». Al seu llibre, aborda aquest procés tan misteriós que va propiciar que, de cop i volta, tothom decidís que ja no s'havia de pagar per la música perquè, al capdavall, era allà, al núvol, esperant a ser escoltada. ¿Com va començar la pirateria digital? ¿Per què es va enfonsar el cedé? ¿Qui va matar la indústria musical? 

ELS LÍMITS DE LA PROPIETAT INTEL·LECTUAL

El futur del toro blau

05/02/2017 - 00:01 CET 0 Comentaris

Mikel Urmeneta s'enfronta aquesta setmana a un judici que pot acabar prohibint-li dibuixar els seus cèlebres animalets, plens d'humor, simplicitat i color, arran del contenciós que manté amb l'actual propietari de Kukuxumusu. El dissenyador defensa el seu dret a seguir desenvolupant el seu art i a mantenir-se fidel al seu estil.