Crac en litigi

La marca de roba Messi també fa gols

El Tribunal General de la UE dona la raó al jugador del Barça en el seu plet amb la marca Massi

esfsfsdff

esfsfsdff

2
Es llegeix en minuts
Silvia Martinez

L'agost del 2011 el jugador del FC Barcelona, Lionel Messi, va sol·licitar a l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea el registre de la marca MESSI amb un logotip d'una M com a silueta per a peces de vestir, calçat i articles de gimnàstica i esport. El gerent de MASSI, fabricant de peces de vestir, calçat, cascos per a ciclistes, vestits de protecció i guants, s¿hi va oposar en entendre que hi havia risc de confusió. Després de gairebé set anys de litigi, el Tribunal General de la UE ha donat la raó al jugador del Barça.

Durant anys l'EUIPO va donar la raó a l'empresari al·legant que efectivament sí que existia risc de confusió entre les marques, pràcticament idèntiques en els plans gràfic i fonètic. El jugador argentí, tanmateix, no va desistir del seu afany i va continuar recorrent a totes les instàncies possibles fins arribar al Tribunal General, que aquest dijous li ha donat finalment la raó.

En la seva sentència, els jutges reconeixen que els signes que componen les marques en conflicte presenten ¿una similitud mitjana¿ en el pla gràfic, a causa que l'element dominant de la marca MESSI és extremadament similar a l'element denominatiu present a la marca MASSI, i que són molt similars en l¿aspecte fonètic. Tanmateix, consideren que l'oficina de propietat intel·lectual va incórrer en un error en comparar els signes en el pla conceptual.

Personalitat pública

El Tribunal General estima que és erroni considerar que Messi únicament gaudeix de renom entre el públic interessat en el futbol i en l'esport en general. Subratlla que el jugador és una personalitat pública molt coneguda, a la qual es pot veure sovint a la televisió i de la qual habitualment es parla a la televisió i la ràdio. Per això, adverteix que l'oficina hauria d'haver examinat si una part significativa del públic pertinent podria no establir una associació conceptual entre el termemessii el cognom del cèlebre jugador de futbol.

Els jutges també avisen que cal tenir en compte que els productes designats per les marques en conflicte entre els quals podria existir risc de confusió, encara que no es limitin a l'àmbit del futbol, són peces i articles esportius. Per això, ¿sembla poc probable que el consumidor mitjà d'aquests productes no associï directament, en la gran majoria dels casos, el termemessial cognom del cèlebre jugador de futbol.

Diferències conceptuals

Notícies relacionades

La cort admet que hi pot haver gent que no hagi sentit mai parlar de l'astre argentí, però entenen que no es tractaria del típic consumidor mitjà que compra articles o peces esportives. Per tant, conclou que, encara que els signes en conflicte siguin globalment similars, les diferències conceptuals existents entre ells són tals que neutralitzen les similituds gràfiques i fonètiques assenyalades.

Finalment, conclouen que el grau de similitud entre les marques no és prou elevat com per poder considerar que el públic pertinent pugui creure que els productes en qüestió procedeixen de la mateixa empresa o, en el seu cas, d'empreses vinculades econòmicament. El resultat, després d'aquest llarg plet, és que Lionel Messi podrà comercialitzar roba esportiva amb el seu logotip i nom.