Anar al contingut

Créixer per competir, una missió ineludible

LUIS MIRAVITLLES. Director IQS Executive Education. Universitat Ramon Llull 0 Comentaris

La globalització i la revolució tecnològica aconsellen que les pimes guanyin dimensió per mantenir el nivell competitiu. És impossible que aquest creixement s'esdevingui a curt termini, però sí que podem reforçar el seu accés a recursos per abordar la inno

Entre la flexibilitat i el múscul

CARMEN ANSOTEGUI. Professora del Departament d'Economia, Finances i Comptabilitat a ESADE Business and Law School 0 Comentaris

La supervivència, la capacitat d'exportar i d'innovar requereix una mica menys de flexibilitat i més múscul. Convé buscar alternatives a les receptes tradicionals, i una és el creixement extern, o sigui, fusions i adquisició entre empreses espanyoles

El canvi necessari

XAVIER CAPELLAS LÓPEZ. Professor associat de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya 0 Comentaris

Gairebé el 95% de les empreses censades a Catalunya són microempreses, quan, des d'un punt de vista estratègic, convindria tenir-ne més de petites i mitjanes.

Fortaleses i debilitats, i reptes de futur

RAMON BASTIDA. PROFESSOR LECTOR DE LA FACULTAT DE CIÈNCIES ECONÒMIQUES I SOCIALS DE UIC BARCELONA 0 Comentaris

Moltes són les fortaleses de les pimes catalanes, però també hi ha debilitats a corregir. Igualment, s'enfronten a reptes que poden comprometre la seva evolució positiva. La innovació tecnològica és un d'ells, però pot passar d'amenaça a oportunitat.

¿Una pime pot actuar com una 'start-up'?

JAVIER DE LA OSSA. COORDINADOR DE LA SALLE TECHNOVA BARCELONA. 0 Comentaris

Una 'start-up' és una organització temporal creada per explorar i descobrir un model de negoci rendible, repetible i escalable. Les pimes tenen els millors ingredients per comportar-se com una 'start-up': velocitat i agilitat en la presa de decisions i cap

Una aposta pel pensament estratègic

ESTER OLIVERAS. PROFESSORA DE LA UNIVERSITAT POMPEU FABRA 0 Comentaris

El dia a dia de les petites empreses se centra a donar resposta a necessitats operatives, deixant l'emprenedor amb poc espai per reflexionar sobre el seu lideratge o elaborar plans de futur.

La dimensió importa, i molt

PILAR SALDAÑA GONZALVO. Directora de la Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Barcelona 0 Comentaris

El taló d'Aquil·les de l'economia espanyola és l'escassa dimensió empresarial. Dels prop de tres milions d'empreses inscrites a la Seguretat Social, només unes 24.000 tenen més de 50 treballadors.

Ser més competitives i a prova de crisis

JOSEP GONZÁLEZ. PRESIDENT DE PIMEC 0 Comentaris

Després de la crisi, toca recuperar el teixit productiu en quantitat, però també en qualitat. Les nostres pimes han de ser més fortes, més competitives i més resistents a noves crisis. El principal repte, però no l'únic, de la pime catalana és guanyar en d

Tres grans reptes en un món global

ERIC VIARDOT. Professor titular de màrqueting i estratègia d'EADA Business School. 0 Comentaris

Les pimes disfruten d'un entorn econòmic positiu, però amb això no n'hi haurà prou per garantir un èxit a llarg termini.