Una aposta pel pensament estratègic

ESTER OLIVERAS. PROFESORA DEL DEPARTAMENTO DE ECONOMÍA Y EMPRESA DE LA UNIVERSITAT POMPEU FABRA (UPF) 0 Comentaris

El dia a dia de les petites empreses se centra a donar resposta a necessitats operatives, deixant l'emprenedor amb poc espai per reflexionar sobre el seu lideratge o elaborar plans de futur.

Obrir-se al món

RAMON XIFRÉ. PROFESOR Y DIRECTOR DE INVESTIGACIÓN DE ESCI-UPF SCHOOL OF INTERNATIONAL STUDIES 0 Comentaris

Els obstacles que les empreses petites han de superar per accedir o avançar en el seu procés d'internacionalització són ben coneguts i específics. Bàsicament són tres: el marc mental de l'empresari, o sigui, la manera de portar l'empresa, el finançament i

Entre la flexibilitat i el múscul

CARMEN ANSOTEGUI. PROFESORA DEL DEPARTAMENTO DE ECONOMÍA, FINANZAS Y CONTABILIDAD EN ESADE BUSINESS AND LAW SCHOOL 0 Comentaris

La supervivència, la capacitat d'exportar i d'innovar requereix una mica menys de flexibilitat i més múscul. Convé buscar alternatives a les receptes tradicionals, i una és el creixement extern, o sigui, fusions i adquisició entre empreses espanyoles

Fortaleses i debilitats, i reptes de futur

RAMON BASTIDA. PROFESOR LECTOR DE LA FACULTAD DE CIENCIAS ECONÓMICAS Y SOCIALES DE UIC BARCELONA 0 Comentaris

Moltes són les fortaleses de les pimes catalanes, però també hi ha debilitats a corregir. Igualment, s'enfronten a reptes que poden comprometre la seva evolució positiva. La innovació tecnològica és un d'ells, però pot passar d'amenaça a oportunitat.

Créixer per competir, una missió ineludible

LUIS MIRAVITLLES. DIRECTOR IQS EXECUTIVE EDUCATION. UNIVERSITAT RAMON LLULL 0 Comentaris

La globalització i la revolució tecnològica aconsellen que les pimes guanyin dimensió per mantenir el nivell competitiu. És impossible que aquest creixement s'esdevingui a curt termini, però sí que podem reforçar el seu accés a recursos per abordar la inno

Ser més competitives i a prova de crisis

JOSEP GONZÁLEZ. PRESIDENTE DE PIMEC 0 Comentaris

Després de la crisi, toca recuperar el teixit productiu en quantitat, però també en qualitat. Les nostres pimes han de ser més fortes, més competitives i més resistents a noves crisis. El principal repte, però no l'únic, de la pime catalana és guanyar en d

Exportar no només quan la sabata fa mal

JOAN RIPOLL. DIRECTOR DEL DEPARTAMENTO DE EMPRESA Y ECONOMÍA DE LA UNIVERSITAT ABAT OLIBA CEU 0 Comentaris

L'obertura a l'exterior de les pimes espanyoles rarament constitueix una aposta estratègica. Massa sovint és una reacció conjuntural, una sortida d'emergència, forçada per la caiguda de la demanda interna. La pime serà internacional o no serà.