Anar al contingut

Barcelona enamora

XAVIER OLIVER. Professor de IESE Business School. Universitat de Navarra 0 Comentaris

Barcelona s'ha guanyat la seva reputació durant molts anys i les experiències dels que la visiten són molt positives. Aquesta percepció no es veu pertorbada per qui la presideix o per qüestions polítiques com el procés independentista.

L'MWC ens torna a la casella de sortida

JOSEP FRANCESC VALLS. Catedràtic d'ESADE Business and Law School 0 Comentaris

La crisi política a Catalunya ha afectat el turisme molt menys del que s'havia anunciat. Una altra cosa són els atemptats, com els de l'agost a Barcelona i Cambrils. Sis mesos després dels atacs, és necessari un esforç urgent i mancomunat.

El talent a les ciutats dels prodigis

RAMON NOGUERA I HANCOCK. Director acadèmic d'EADA Business School 0 Comentaris

La disponibilitat de treballadors altament qualificats i amb talent és un dels principals actius d'una ciutat amb ambició d'estar present en el mercat mundial. Barcelona hauria de prestar més atenció als motius pels quals no reté els joves.

La innovació, clau de l'èxit de BCN

XAVIER TORRA. President d'Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya 0 Comentaris

L'últim any no ha sigut fàcil per a Barcelona, que s'ha enfrontat a desafiaments sense precedents. Recuperar l'obertura al món, la creativitat, la visió cosmopolita, la qualitat de vida i la cultura és imprescindible per recobrar l'optimisme i la inspiraci

Un motor amb reptes globals

MERCÈ ROCA I PUIGVERT. Directora del Master of Science in International Business 0 Comentaris

Barcelona està entre les ciutats més atractives a nivell mundial. Perquè sigui referència per a l'activitat econòmica internacional, captar talent i inversions, ha de fomentar una imatge oberta i acollidora de persones, idees i projectes.

Ser més competitives i a prova de crisis

JOSEP GONZÁLEZ. PRESIDENT DE PIMEC 0 Comentaris

Després de la crisi, toca recuperar el teixit productiu en quantitat, però també en qualitat. Les nostres pimes han de ser més fortes, més competitives i més resistents a noves crisis. El principal repte, però no l'únic, de la pime catalana és guanyar en d

La dimensió importa, i molt

PILAR SALDAÑA GONZALVO. Directora de la Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Barcelona 0 Comentaris

El taló d'Aquil·les de l'economia espanyola és l'escassa dimensió empresarial. Dels prop de tres milions d'empreses inscrites a la Seguretat Social, només unes 24.000 tenen més de 50 treballadors.