Més Valor

L'MWC ens torna a la casella de sortida

0 Comentaris

La crisi política a Catalunya ha afectat el turisme molt menys del que s'havia anunciat. Una altra cosa són els atemptats, com els de l'agost a Barcelona i Cambrils. Sis mesos després dels atacs, és necessari un esforç urgent i mancomunat.

'Urbe', ciutat, 'ville', 'city'... ¿'chéngshì'?

CRISTIAN BARDAJÍ. Director d'estudis d'infraestructures de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona 0 Comentaris

A les portes de l'any 2020 resulta evident que només l'escala metropolitana ofereix la dimensió mínima necessària per ser rellevants en l'entorn de competitivitat global que vivim.

L'MWC ens torna a la casella de sortida

JOSEP FRANCESC VALLS. Catedràtic d'ESADE Business and Law School 0 Comentaris

La crisi política a Catalunya ha afectat el turisme molt menys del que s'havia anunciat. Una altra cosa són els atemptats, com els de l'agost a Barcelona i Cambrils. Sis mesos després dels atacs, és necessari un esforç urgent i mancomunat.

Un motor amb reptes globals

MERCÈ ROCA I PUIGVERT. Directora del Master of Science in International Business 0 Comentaris

Barcelona està entre les ciutats més atractives a nivell mundial. Perquè sigui referència per a l'activitat econòmica internacional, captar talent i inversions, ha de fomentar una imatge oberta i acollidora de persones, idees i projectes.

Barcelona enamora

XAVIER OLIVER. Professor de IESE Business School. Universitat de Navarra 0 Comentaris

Barcelona s'ha guanyat la seva reputació durant molts anys i les experiències dels que la visiten són molt positives. Aquesta percepció no es veu pertorbada per qui la presideix o per qüestions polítiques com el procés independentista.

Toca ser positius i recuperar l'orgull

RICARD SANTOMÀ. Degà de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi. Universitat Ramon Llull 0 Comentaris

Barcelona ha sigut reconeguda, des de temps immemorial, per la seva hospitalitat, la seva autonomia i la seva capacitat de lideratge.

¿De la marca dels somnis al malson de salvar la marca?

ADRIANA ESPINET PATCHO I JAUME VALLS PASOLA. Departament d'Empresa de la Universitat de Barcelona 0 Comentaris

Com a marca, Barcelona té un llarg recorregut. Però s'ha de realimentar de manera integral, gestionant el turisme, incentivant l'emprenedoria, mirant més enllà dels esdeveniments, pensant en l'educació i mantenint l'esperit innovador de la ciutat.

El talent a les ciutats dels prodigis

RAMON NOGUERA I HANCOCK. Director acadèmic d'EADA Business School 0 Comentaris

La disponibilitat de treballadors altament qualificats i amb talent és un dels principals actius d'una ciutat amb ambició d'estar present en el mercat mundial. Barcelona hauria de prestar més atenció als motius pels quals no reté els joves.

La dimensió importa, i molt

PILAR SALDAÑA GONZALVO. Directora de la Càtedra d'Empresa Familiar de la Universitat de Barcelona 0 Comentaris

El taló d'Aquil·les de l'economia espanyola és l'escassa dimensió empresarial. Dels prop de tres milions d'empreses inscrites a la Seguretat Social, només unes 24.000 tenen més de 50 treballadors.