De tast amb...
VIDEOTAST | Aquest gust té Ú 2020, un corpinnat brut nature «per acompanyar tot un menjar»
Emilio Pacheco, ‘sommelier’ del restaurant Gresca, tria aquest espumós del celler Júlia Bernet (Penedès) per a la sèrie de tastos dirigit per Jordi Cotrina
Sovint no sabem quin vi triar en un restaurant o quina ampolla comprar en una botiga o supermercat. L’oferta és tan àmplia que resulta complicadíssim encertar a menys que triïs el de sempre. Si fas això, et perdràs moltes coses joies. Però si t’agrada descobrir, ¿què fas? ¿Et llances a l’aventura i t’arrisques a fallar o acudeixes al consell d’un expert?
Si ets dels que confia en la saviesa aliena, ‘De tast amb...’ és el teu lloc. Aquesta secció de ‘Cata Mayor’, el canal gastronòmic d’EL PERIÓDICO i del grup Prensa Ibérica, al qual pertany aquest diari, acull les recomanacions de professionals del món del vi a través de videotastos dirigits per Jordi Cotrina.
Només xarel·lo
En aquesta ocasió, Emilio Pacheco, ‘sommelier’ del restaurant Gresca, tria Ú 2020, del celler Júlia Bernet, un espumós de xarel·lo del Penedès.
Recorda l’expert que aquest vi és a la carta del restaurant des dels seus inicis, pels volts de 2006. «És una expressió bastant sincera del xarel·lo del Penedès –comenta–. Es mostra fresca, salina, mineral, amb una acidesa bastant bona.»
Diu Pacheco que aquest corpinnat pot «acompanyar tot un menjar», des de plats lleugers a d’altres una mica més pesats, gràcies a la seva acidesa i a la seva estructura, ja que ha sigut envellit dos anys i vuit mesos en ampolla abans d’arribar al mercat.
¿T’animes a tastar-lo?
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers