Automobilisme
Barcelona manté el ‘misteri’ de la renovació de la F1
El Circuit presenta el seu 35è GP d’Espanya, que serà l’últim sota aquesta denominació. No hi haurà bòlids per la ciutat però sí Fan Village a la plaça de Catalunya.

La fórmula 1 torna a Europa i aquest cap de setmana farà la primera parada a l’Autòdrom d’Imola, abans de continuar el seu periple a Mònaco i Barcelona. El Gran Premi d’Espanya tancarà aquest primer triplet continental del 30 de maig a l’1 de juny i completarà el seu programa repetint l’exitosa aposta pel Fan Village al cor de la ciutat els dies previs a la carrera (24-31 de maig), tot i que a diferència de l’any passat, no hi haurà road show (és a dir, monoplaces exhibint-se pels carrers).
"Aquest any hem preferit potenciar el village, que és un esdeveniment de caràcter molt familiar i que acosta la F1 a tots els aficionats", va explicar ahir Constantí Serrallonga, director general de Fira Barcelona i Fira Circuit, l’entitat que mig any enrere va assumir la gestió del Circuit de Barcelona.
Per a la F1 i Barcelona és un any de celebracions amb caràcter històric: el Mundial festeja el seu 75è aniversari, es compleixen 50 anys de l’últim gran premi a Montjuïc i el Circuit de Barcelona arriba a la seva 35a edició consecutiva. "A més del village a la plaça de Catalunya, amb simuladors i tota mena d’activitats, també tindrem una exposició de diversos monoplaces que han marcat la història de la F1. Serrallonga va afegir que es preveu una afluència "similar" a la de l’any passat al Circuit, "entorn de les 130.000 persones". En aquest sentit, va explicar: "Estem bolcats a millorar la mobilitat i especialment en transport públic". Així, diàriament hi haurà busos directes al Circuit que partiran de l’Estació del Nord.
Com ja és habitual, es repeteixen acords amb Renfe per augmentar les freqüències fins a l’estació de Montmeló, amb busos llançadores al Circuit i com a novetat hi haurà un pàrquing gratuït i vigilat per a motos, a l’espai Roco’s. "Sabem que gestionar l’accés de més de cent mil persones en un dia és molt complicat, la mobilitat és clau i continuem esforçant-nos a millorar l’experiència dels aficionats que es desplacin al Circuit", va afegir Serrallonga
Negociacions en silenci
Notícies relacionadesPau Relat, president de Fira Barcelona i Fira Circuit, va destacar: "Serà el nostre primer any com a Fira participant en la celebració del gran premi i per a nosaltres és un repte molt important". I va recordar: "En els primers cinc mesos hem segellat acords importants, hem celebrat ja algunes carreres i hem firmat la renovació de MotoGP amb Dorna. Esperem que això últim sigui un avenç de futures notícies positives", va valorar, mantenint el misteri sobre les converses amb la F1 per renovar el GP més enllà del 2026, quan expira l’actual contracte.
"Crec que aquesta 35a edició serà un gran èxit. S’està treballant amb excel·lència i amb col·laboració entre totes les institucions. Quan treballem junts som imbatibles. Volem fer un Gran Premi excel·lent, amb una excel·lent gestió per encarar amb garanties la renovació".
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- La irritació periquita "Ho passarà malament a Cornellà"
- El mercat blaugrana El Barça converteix Joan Garcia en el porter més car de la seva història
- Registre històric El nombre de dones que viuen de l’esport a Espanya supera les 100.000
- CONTEXT Recursos que són diners
- Pròxim Orient Molta cura amb les paraules