De tast amb...
VIDEOTAST | Esparter, un espumós «fresc i potent» alhora
Cristina Bonetti, sommelier del restaurant Coure, recomana aquesta elaboració de l’any 2015 del celler AT Roca per a la sèrie de tastos dirigida per Jordi Cotrina
Sovint no sabem quin vi escollir en un restaurant o quina ampolla comprar en una botiga o supermercat. L’oferta és tan àmplia que resulta complicadíssim encertar-la tret que sempre triïs el de sempre. I si fas això, et perdràs moltes joies. Però si t’agrada descobrir, ¿què fas? ¿Et llances a l’aventura i t’arrisques a fallar, o acudeixes al consell d’un expert?
Si ets dels que confia en la saviesa aliena, ‘De tast amb...’ és el teu lloc. Aquesta secció de ‘Cata Mayor’, el canal gastronòmic d’EL PERIÓDICO i el grup Prensa Ibérica, al qual pertany aquest diari, acull les recomanacions de professionals del món del vi a través de videotastos dirigits per Jordi Cotrina.
100% de macabeu d’una sola parcel·la
En aquesta ocasió, Cristina Bonetti, sommelier del restaurant Coure, proposa aquest escumós de l’any 2015 del celler AT Roca. Es tracta d’un Clàssic Penedès (etiqueta que certifica que és 100% ecològic i 100% del Penedès, i que ha passat almenys 15 mesos al celler). Està elaborat al 100% amb macabeu d’una sola parcel·la. «El vi de preparació ha passat set mesos en barrica i més de 40 mesos en ampolla», recorda l’experta, que destaca que «en nas es mostra molt fresc, i ofereix notes florals, minerals i balsàmiques».
Notícies relacionades¿I en boca? «És un equilibri entre la potència i la cremositat i la frescor, mineralitat i acidesa ben integrada». Bonetti l’aconsella per acompanyar un bon àpat amb peixos intensos i carns blanques perquè, recorda, «l’escumós no és només un vi d’entrada o de sortida d’un menjar, sinó que pot acompanyar molts àpats i molt bé».
¿T’animes a tastar-lo?
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries