El preu de burlar-se de la mort d'un torero

Nestlé prescindeix del 'youtuber' JPelirrojo, que es va alegrar de la mort a l'arena de Víctor Barrio i el va arribar a comparar amb un terrorista

jpelirrojo

jpelirrojo

2
Es llegeix en minuts
A. ROCASALVA / BARCELONA

Al conegut ‘youtuber’ JPelirrojo li han sortit cars els tuits en què menyspreava la mort del torero Víctor Barrio, que va perdre la vida dissabte passat a la plaça de Terol. El torero segovià va morir al rebre una cornada, cosa que va ocasionar una infinitat de comentaris a Twitter, tant lamentant la mort del noi com alegrant-se'n.

I el cas més sonat ha sigut el de JPelirrojo. Madrileny, de 30 anys i vegetarià, ell i la seva nòvia són fervents defensors de l'ecologisme i els drets dels animals en els seus vídeos de Youtube. "És clar que no poso la vida d'un torero i d'un toro al mateix nivell. El toro no vol fer mal a ningú i té, per tant, més valor", escrivia el ‘youtuber’ en el seu compte de Twitter dilluns passat, cosa que va generar múltiples reaccions. I afegia: "El terrorista en aquest cas és el torero. ¿T'alegraries que un terrorista que volia matar algú morís abans de fer-ho?".

Vista la polèmica generada, Nestlé, empresa a la qual JPelirrojo prestava la seva imatge, s'ha afanyat a desmarcar-se d'aquest jove, i ha publicat un comunicat aquest mateix dimecres en què deia que "[Nestlé] ha decidit que JPelirrojo deixi de ser imatge de la campanya de Maxibon per manifestar alegria per la mort d'un ésser humà". I és que l'empresa suïssa s'ha vist pressionada des de dimarts passat a la matinada per acomiadar el ‘youtuber’, amb una campanya anomenada #BoicotNestle, en què diversos usuaris indignats de Twitter demanaven deixar de comprar els productes de la coneguda marca.

JPelirrojo, amb més d'un milió de subscriptors al seu canal de Youtube, promocionava en els vídeos els gelats Maxibon i, des de dijous passat, 7 de juliol, el ‘youtuber’ i Nestlé van llançar una campanya conjunta anomenada 'Vull Ser MaxiTuber', en què animaven els usuaris de la xarxa a pujar aquests vídeos. El guanyador de la campanya s'havia d'endur un viatge a Los Angeles (Califòrnia, EUA) i un curs al YouTube Space, una acadèmia de formació.

Notícies relacionades

Per la seva banda, JPelirrojo s'ha defensat a Twitter escrivint que ell "no s'ha referit mai a ningú en particular perquè no tinc res en contra de ningú", només en contra de la tortura animal, i afegeix que descansarà de les xarxes socials una petita temporada.

Ràpidament, el 'hashtag' #BoicotNestle s'ha convertit en 'trending topic' a Twitter, unint al ciberespai els que estaven en contra de JPelirrojo i volien fer boicot a la companyia suïssa per tenir contractat el 'youtuber' i els que han començat a seguir-lo quan l'han despatxat.