Brussel·les demana proves d'ADN de la carn de boví a tota la UE

La Comissió Europea vol investigar si hi ha restes d'antiinflamatoris subministrats als cavalls

Un carnisser manipula carn de cavall a Holanda.

Un carnisser manipula carn de cavall a Holanda. / EFE

1
Es llegeix en minuts

LaComissió Europea ha proposat exigir a tots els Estats membres de laUnió Europea (UE) que facin proves d'ADN de productes elaborats ambcarn de boví, en resposta a l'escàndol de la carn de cavall trobada en plats preparats i hamburguesesetiquetats com a boví.

El comissari europeu de Salut i Política de Consum, Tonio Borg, va dir que hi haurà dues sèries de proves, la primera sobre l'ADNen carn de boví i la segona per veure si hi hafenilbutazona(un antiinflamatori que se subministra al bestiar) en la carn de cavall.

Els controls, que costaran uns tres milions d'euros a tota la UE i dels quals Brussel·les finançarà una part, es faran durant el mes de març, amb l'objectiu de disposar de resultats el 15 d'abril, va explicar el comissari. A Espanya, es portaran a terme unes 200 proves en cada cas, han indicat fonts comunitàries.

L'objectiu de la prova sobre la carn de cavall és descartar que, a part del suposat problema de frau en l'etiquetatge, no hi ha risc sanitari. En cas que les conclusions ho recomanessin, els tests es prolongarien durant dos o tres mesos més, ha afegit.

"Resposta contundent"

Notícies relacionades

La proposta de la Comissió s'adoptarà divendres que ve, a unComitè Permanent de la Cadena Alimentària, format per representants de tota la UE. El ministre irlandès d'Agricultura, Simon Coveney, ha indicat que l'escàndol de la carn de cavall s'abordarà així mateix amb la resta de països de la Unió al Consell de ministres que tindrà lloc el 25 de febrer, en què s'examinaran mesures més a "mitjà i llarg termini".

Coveney, que va representar la Presidència irlandesa de torn, va insistir en la necessitat "d'una resposta col·lectiva" dels Vint-i-set per abordar "un problema europeu". Tant el ministre com el comissari van descartar oferir dades sobre les investigacions que estan portant a terme els Estats membres, fins que hi hagi dades concloents, encara que van avançar que "en els pròxims dies" començaran a aparèixer algunes informacions.