Mobilitat

Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació

TMB licita la compra de 39 trens de metro que costarà 321 milions d’euros i serviran per augmentar la flota i reduir els temps d’espera.

Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació

Zowy Voeten / EPC

2
Es llegeix en minuts
Laia Carpio Fusté

Les obres en les línies L4 i L11 del metro de Barcelona avancen al ritme previst. Els treballs consisteixen a substituir sis quilòmetres de via i canviar la base de balast per una planxa de formigó. Interrompen el servei de les estacions entre Verdaguer i Trinitat Nova de l’L4 i les estacions Trinitat Nova i Casa de l’Aigua en l’L11. El servei tornarà a la normalitat el 7 de setembre amb diverses millores, principalment més fiabilitat per als usuaris i reducció de vibracions per als veïns que viuen a sobre. Aquesta setmana l’execució de l’obra ha arribat al 60%: ja s’ha instal·lat el carril pel qual discorreran les vies, amb les noves fixacions antivibratòries.

El tall per les obres, que mouen 20 milions d’euros, s’ha aprofitat per modernitzar el sistema de senyalització, una intervenció de la Generalitat de Catalunya que va més enllà de la línia groga i que costarà 62 milions d’euros. A mitjà termini aquesta actualització tecnològica, iniciada al febrer i amb finalització prevista de cara al 2029, permetrà augmentar la velocitat comercial de la línia i, per tant, l’oferta de trens.

A més a més, s’està construint una via auxiliar nova a l’estació Maragall per tal de desviar trens amb més flexibilitat per resoldre avaries o imprevistos en l’L4. Així, en cas d’incidència, els usuaris hauran d’esperar durant menys temps fins a la normalització de l’operativitat de la línia i quedaran menys estacions inoperatives. La intervenció de la Generalitat també inclou les sales tècniques que estan destinades als equips de senyalització i nou material a bord del tren.

Visita als túnels

Notícies relacionades

Laia Bonet, presidenta de TMB i primera tinenta d’alcaldia de Barcelona, va visitar ahir els túnels de la línia groga i va anunciar, a més, que l’operadora metropolitana ja ha licitat la compra dels 39 trens de metro que va anunciar Salvador Illa el 30 de juny passat en un acte del centenari del metro de la ciutat. Costaran 321 milions, que seran finançats per les tres administracions que formen part de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM): la Generalitat, l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana.

A diferència de l’última remesa adquirida, aquests trens no es destinaran a substituir la flota antiga, sinó a dotar de trens la nova L9 i a incrementar-los en la resta per reduir els temps d’espera i les aglomeracions en hora punta. Dels 39 trens, 22 serviran per alimentar el futur tram central de l’L9. Els 17 restants es repartiran entre les línies convencionals del metro: 4 per a l’L1, 3 per a l’L2, 6 per a l’L3 i 4 per a l’L4.