Per a tots els paladars
Desoriente: un vegà asiàtic per perdre’s
Aquest restaurant al centre del Poblenou sorprèn amb una carta oriental i ‘plant based’ en la qual totes les elaboracions es fan allà mateix, des del pa ‘bao’ fins al fuagràs d’origen vegetal
Que no et despisti el nom: Desoriente (Ramon Turró, 209). Perquè és tota una declaració d’intencions que es trasllada al que allà es cuina: plats i platets de cuina oriental i vegana en els quals totes les elaboracions, fins al pa ‘bao’, són casolanes. I on no falta ‘sushi’ tot i que no hi hagi ni rastre de peix. Per què, si és igualment deliciós. Com la majoria de les propostes de la carta, vistoses i originals.
Es nota que, malgrat ser nou, hi ha experiència darrere, la que han estat acumulant l’italià Maurizio Gorga i el filipí Cliff Ubaldo en els veïns i també vegans Blu Bar (tacos, pizzes, sandvitxos, còctels) i Vrutal (‘burgers’).
En aquest restaurant ubicat al cor del Poblenou, a pocs metres de la Rambla, els ‘haters’ del bròcoli haurien d’anar desfilant davant el que fan aquí per renegar de la fòbia que senten per ell: fregit, un puntet cruixent i amanit amb una espècie de salsa ‘ponzu’. ‘Top’.
Però hi ha més raons per perdre el nord gastronòmic i no voler tornar. El ‘nigiri’ Tex Mex, amb alvocat, mola i un ‘topping’ amb bec de gall i mongetes negres torrades és tan divertit com picantet, igual que la ‘gyoza’ de xiitake, col i gingebre amb salsa ‘teriyaki’.
I els ‘uramakis’ també desorienten. Dos bons exemples són el Foie Gras Roll, que porta un aconseguit fuagràs ‘plant based’ casolà, xiitake, poma caramel·litzada, reducció de ‘wasabi’ i porto, i el rock & roll, amb carn que no és carn, ceba caramel·litzada, cogombre i, per sobre, una làmina de tomàquet rostit que recorda el salmó, allioli i caviar de tapioca.
Arribats a aquest punt, abans de les postres i els còctels, temptadors tots ells, no et preguntaràs on diables està la brúixola. Et voldràs perdre als plats de Desoriente.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso, a punt de ser acomiadat
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Conflicte laboral en la sanitat La vaga de metges arrenca amb mobilitzacions i ball de xifres
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Tribunals Detinguda per ordre de l’Audiència Nacional l’exmilitant socialista Leire Díez
- Figura influent Robe Iniesta, poeta salvatge i l’ai al cor que va revolucionar el rock en castellà al capdavant d’Extremoduro
- Entrega del guardó La filla de María Corina Machado agraeix el Nobel de la pau: «Si volem tenir democràcia, hem d’estar disposats a lluitar per la llibertat»
- Radiografia de l’educació superior Navarra, Madrid i Catalunya tenen les universitats públiques més cares
- SANCIONAT A EUROPA Flick gestiona amb tacte les «petites decepcions» de Lamine Yamal
