mos sorprenent
Roots & Rolls: el sushi també pot ser vegà
Aquest nou restaurant de l’Eixample aposta per la cuina asiàtica amb un toc divertit i creatiu

El que fins fa no gaire era recinte privat d’uns quants militants convençuts, ara s’està convertint en una tendència gastronòmica sòlida. Parlem del veganisme. La seva variada oferta gastronòmica comença a semblar-se a l’omnívora (fins i tot hi ha menjar porqueria com la de Vegan Junk Food Bar), i bon exemple d’això és Roots & Rolls (Consell de Cent, 401), que aposta per la cuina asiàtica amb un toc divertit i creatiu i que triomfa amb el sushi vegà.
En aquest ampli local de l’Eixample cal demanar, sí o sí, les crispetes de coliflor, que vicien tant com les crispetes de tota la vida: venen cobertes amb farina de cigró i preparades amb espècies ‘togarashi’, salsa ‘sriracha’ i allioli. Pel punt picant que tenen, venen a ser les seves patates braves.
Un bon snack per anar fent boca abans d’atacar plats com el ‘hiyashi’ (fideus japonesos banyats en una salsa amb bambú marinat, alga wakame, tomàquets cherry, cogombre, canonges i sèsam) i l’Heura ‘karaage’ («carn» marinada amb gingebre, soja i xili i coberta en farina d’arròs i cigró).
Notícies relacionadesEl plat estrella de Roots & Rolls és la taula de degustació de sushi amb diversos tipus de mos: els makis picants d’alvocat (amb ‘sriracha’ i all i arròs blanc amb quinoa negra); els molt frescos ‘hip carrots’ (pastanagues marinades amb salsa de sèsam, salsa de cacauet, espècies ‘togarashi’, alvocat, col xinesa, adobat de pastanaga, ‘daikon’ i col morada, i arròs amb quinoa negra); el Jumping Jack (Heura, ‘jackfruit’ a la barbacoa –és la fruita més gran del món, també anomenada jaca–, canonges, ceba caramel·litzada, sèsam, allioli, salsa ‘hoisin’ casolana i arròs negre); el nou Geisha (maki d’alvocat amb ‘panko’ sense gluten, tàrtar d’Heura, salsa de xili fermentat, cibulet i arròs amb quinoa) i el sensacional Say Cheese (crema de «formatge» –és anacard– amb anet, espàrrecs, pastanaga adobada, xiitake, salsa ‘teriyaki’ i arròs negre arrebossat amb farina de cigró).
No hi ha menú de migdia (obre de dilluns a dijous només a les nits i de divendres a diumenge, migdies i nits) i el preu mitjà ronda els 30 euros. Hi ha un menú degustació que costa 39 i inclou una ampolla de vi.
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest octubre
- Les ruïnes de Gaza
- Esgarrapada de Verstappen a Austin inou cop als McLaren
- Les universitats s’obren a tenir més places de Medicina si hi ha finançament