Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Tabarnia o "estamos hartos"
amb-polgon-industrial / Photographer: M. Jurado
José Aparicio
Tabarnia no es ninguna broma. Es la expresión de una realidad que el nacionalismo intenta disimular desde hace décadas: la gran fractura existente a nivel social, político e incluso lingüístico entre la Catalunya litoral, más industrializada, y la Catalunya interior, más nacionalista y rural.
Entretots
En la costa de Barcelona el secesionismo es minoritario, aquí la gran mayoría nos sentimos tan españoles como pueda sentirse alguien de Zaragoza o Asturias. Y el hecho de que otra vez se haya impuesto el independentismo en las elecciones del 21-D con mayoría de escaños a pesar de tener minoría de votos, simplemente porque los sufragios de la Catalunya rural valen el doble que los nuestros, ha sido la gota que ha colmado el vaso de un cierto descontento.
Somos la zona que aporta la mayor parte de la industria, la riqueza y el PIB de Catalunya, transferimos recursos a esa Catalunya interior que vive en gran medida de las subvenciones y encima nuestros votos valen la mitad. Llamémosle Tabarnia o “estamos hartos”.
Participacions delslectors
Puigdemont, lejos de la realidad
JORDI QUEROL Barcelona
¿Terrorismo?
JORDI QUEROL Barcelona
Comprar libros
JORDI QUEROL Barcelona
Puigdemont merece otro final
JORDI QUEROL Barcelona
Lágrimas y tristeza en Catalunya
JORDI QUEROL Barcelona
Mésdebats
El debat
- Lluita contra el frau Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- PRIMER ANIVERSARI Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- lliga f Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit
- Alimentació El sector de l’oli d’oliva valora abaixar preus al setembre
- Distribució Carrefour aixeca el veto a les bosses de patates Lay’s i Ruffles
- Fiscalitat L’OCDE suggereix a Espanya que apugi l’IVA i els impostos ambientals
- Enfocament estratègic. Promoció de les marques El grup va invertir 1.300 milions en publicitat, el 31% dels ingressos
- Puig, del pintallavis al parquet en 110 anys