Alimentació
El sector de l’oli d’oliva valora abaixar preus al setembre
El consum del producte a Espanya ha repuntat un 12,2% des de l’octubre passat, quan va començar l’actual campanya
Després de dos anys de collites nefastes, molt per sota de la mitjana, els productors d’oli d’oliva estan convençuts que les coses canviaran en la propera. Serà gràcies a les pluges d’aquesta primavera (providencials sobretot per als cultius de secà) i al fet que cada vegada hi ha més superfície plantada d’olivera a Espanya. Així les coses, si tot segueix com fins ara, és molt possible que al setembre arrenqui una nova campanya oliera "mitjanament normalitzada" i que la indústria es plantegi per fi una rebaixa en els preus de venda al públic.
Per a això està sent clau també que, malgrat els preus disparats, "els consumidors s’hagin mostrat fidels al producte, entre altres raons perquè han vist que és difícil de substituir", remarca Teresa Pérez, gerent de la Interprofessional de l’Oli d’Oliva Espanyol.
Notícies relacionadesDes que es va iniciar la present campanya l’octubre passat, el consum interior d’oli d’oliva, en les seves diferents varietats, ha registrat un augment acumulat del 12,2% respecte al mateix període de l’exercici 2022-2023, segons les dades publicades la setmana passada pel Ministeri d’Agricultura i Alimentació. En els primers sis mesos de la campanya 2023-2024, els espanyols han consumit ja 208.500 tones d’aquest producte, davant les 185.800 tones de la temporada anterior.
"Tot i que les dades globals acumulades, que també inclouen les exportacions, són similars als del 2023, hi ha hagut una evolució positiva al mercat interior, que ens porta a pensar que el consumidor continua volent oli d’oliva, a diferència del que pensava el sector, que creia que la demanda era molt elàstica i que perdria mercat a favor d’altres olis o altres greixos", diu Pérez. Els consumidors van reduir l’any passat el consum, sí, però no li han donat l’esquena. El litre d’oli d’oliva va arribar a l’abril als 13,45 euros de mitjana als supermercats analitzats per l’associació Facua.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
