Enfocament estratègic. Promoció de les marques

El grup va invertir 1.300 milions en publicitat, el 31% dels ingressos

1
Es llegeix en minuts
Alejandro Galisteo

Aigua, alcohol i fragàncies naturals. ¿Quant val la recepta de l’èxit d’un perfum? ¿Quant val la marca d’una fragància? A jutjar per les expectatives de la sortida a la borsa de Puig, molt. Amb una valoració estimada de 13.900 milions d’euros, el primer debut en els mercats en els últims 10 anys demostra la fortalesa de la indústria de la bellesa. La companyia salta avui a la borsa a 24,5 euros per títol, el preu més alt de la forquilla, que està valorada en 13.900 milions.

D’això presumeix la firma al fullet de sortida a cotitzar, on es compara amb altres gegants del sector, com L’Oréal i Estée Lauder. Puig treu pit, sobretot, de la venda de perfums sobre els competidors. Les fragàncies suposen set de cada 10 euros (72%) de la facturació de la companyia, gràcies a marques com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. Segons el fullet de sortida a la borsa, el 2023, Puig va invertir 1.338 milions en publicitat i promoció,el 31,1% dels ingressos nets, unes despeses que han anat in crescendo en els últims exercicis a un ritme de gairebé 200 milions per any.