Enfocament estratègic. Promoció de les marques
El grup va invertir 1.300 milions en publicitat, el 31% dels ingressos
Aigua, alcohol i fragàncies naturals. ¿Quant val la recepta de l’èxit d’un perfum? ¿Quant val la marca d’una fragància? A jutjar per les expectatives de la sortida a la borsa de Puig, molt. Amb una valoració estimada de 13.900 milions d’euros, el primer debut en els mercats en els últims 10 anys demostra la fortalesa de la indústria de la bellesa. La companyia salta avui a la borsa a 24,5 euros per títol, el preu més alt de la forquilla, que està valorada en 13.900 milions.
D’això presumeix la firma al fullet de sortida a cotitzar, on es compara amb altres gegants del sector, com L’Oréal i Estée Lauder. Puig treu pit, sobretot, de la venda de perfums sobre els competidors. Les fragàncies suposen set de cada 10 euros (72%) de la facturació de la companyia, gràcies a marques com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. Segons el fullet de sortida a la borsa, el 2023, Puig va invertir 1.338 milions en publicitat i promoció,el 31,1% dels ingressos nets, unes despeses que han anat in crescendo en els últims exercicis a un ritme de gairebé 200 milions per any.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Hi haurà demanda civil El malson d’un propietari de Barcelona: «El meu inquilí ha aixecat parets i lloga habitacions per dies a turistes»
- Avenç científic La creació d'un ronyó híbrid d'humà i porc obre un nou horitzó per als trasplantaments
- Nous estudis Una de cada tres persones amb carnet de conduir sent pànic al volant: el 75% són dones
- Informes mèdics L'Audiència Nacional valorarà l'estat de salut de Jordi Pujol de cara al judici que arrenca el 24 de novembre
- Salut Grau, psicòloga: "Els afectats per la dana encara senten frustració i ràbia"
- Edificació sostenible Catalunya investiga la construcció amb biomassa local
- Avenç científic Un ronyó híbrid d’humà i porc obre una nova via per als trasplantaments
- Medi ambient L’ús d’aigua regenerada s’estén en l’agricultura del Baix Llobregat
- EL PERIÓDICO, premi Periodisme en Sostenibilitat
