Alimentació

Veritas posa en marxa un pla d’expansió per reforçar-se a Catalunya i arribar a noves comunitats

Veritas posa en marxa un pla d’expansió per reforçar-se a Catalunya i arribar a noves comunitats

Veritas

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La cadena de supermercats de producte ecològic Veritas «consolida el seu creixement» i vol portar-lo encara un pas més enllà. Aquesta empresa amb seu a Barcelona va elevar les seves vendes un 5,1% fins als 113 milions d’euros el 2022 i ha posat en marxa un pla d’expansió que implica obrir 20 nous establiments d’aquí al 2025: la majoria, avancen fonts de la companyia, se situaran en municipis on la cadena ja és present, tot i que també tenen sobre la taula arribar a noves comunitats autònomes.

Veritas té gairebé 80 botigues ubicades sobretot a Catalunya, però també al País Basc, Navarra, les illes Balears, Madrid i Andorra, a més del País Valencià, on el grup opera amb la marca Ecorganic. «La previsió d’expansió és reforçar la presència en zones on Veritas ja té punts de venda, especialment a Catalunya –detallen aquestes fonts–, però també es preveu obrir en noves comunitats autònomes on Veritas encara no té presència».

Sobre aquestes noves destinacions encara no s’ha donat cap pista, només que la companyia està apostant per obrir establiments més grans, d’entre 500 i 800 metres quadrats, i amb aparcament. Així ho indica l’empresa en un comunicat en el qual també explica que l’any passat va invertir 1,7 milions d’euros en aquestes actuacions: obrir una botiga, tancar-ne tres més per adaptar-se al model de negoci que busquen ara i reformar nou establiments.

«El grup Veritas continua amb el creixement sòlid i sostingut dels últims anys, període en què ha demostrat el seu compromís com a empresa transformadora», valora el president i cofundador de Veritas, Silvio Elías, en aquest document. «L’estratègia d’expansió fins al 2025 evidencia la confiança en el potencial de creixement de la companyia i en la capacitat per liderar aquest mercat», el de la venda de producte ecològic, afegeix.

Resultats del 2022

El volum de negoci de la cadena, a tancament del 2022, és de 113 milions d’euros. Aquesta massa d’ingressos és un 5,1% superior a la de l’any anterior, un percentatge de creixement molt més inflat a l’1,2% obtingut el 2021.

Notícies relacionades

El cert és que l’any passat l’alimentació es va encarir un 12% de mitjana, de manera que bona part d’aquest increment de facturació podria estar provocat per l’augment dels preus. De tota manera, Veritas assegura en aquest comunicat que ha fet un esforç de contenció de preus al públic.

Tot això en un context d’increment de costos marcat sobretot per l’encariment de l’energia: comparat amb el 2021, confessa l’empresa, la despesa en subministraments s’ha gairebé duplicat, superant els 2,4 milions d’euros.