MACROECONOMIA
L’abaratiment de l’electricitat retalla la inflació fins al 2,2% a l’abril
La inflació subjacent es va incrementar quatre dècimes fins al 2,4%

La inflació va pujar un 0,6% a l’abril en relació amb el mes anterior i va retallar una dècima la seva taxa interanual, fins al 2,2%, el seu valor més baix des del mes d’octubre passat, quan es va situar en l’1,8%, segons les dades avançades aquest dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’organisme ha explicat que la moderació de l’IPC fins al 2,2% es deu a l’abaratiment de l’electricitat, més elevat que l’experimentat a l’abril del 2024, així com al menor cost dels carburants i lubricants per a vehicles personals, i al descens dels preus del gas. Amb la moderació de l’IPC interanual el quart mes de l’any, la inflació encadena dos mesos de descensos en la seva taxa interanual.
Notícies relacionadesEl ministre d’Economia, Empresa i Comerç, Carlos Cuerpo, va assegurar que les dades conegudes aquest dimarts són un reflex del «manteniment de la fortalesa i creixement equilibrat» de l’economia espanyola, que serà la que més creixerà el 2025 segons les previsions del Fons Monetari Internacional. «Espanya continua fent compatible el màxim creixement econòmic entre les economies desenvolupades amb una inflació moderada, malgrat l’elevada incertesa de l’entorn internacional. Això està permetent que aquestes excel·lents dades macroeconòmiques s’estiguin traslladant també a les dades micro, i que millorin la situació i les perspectives econòmiques de les nostres empreses i famílies», va apuntar en un comunicat.
L’INE incorpora en l’avenç de dades de l’IPC una estimació de la inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que a l’abril es va incrementar quatre dècimes, fins al 2,4%, dues dècimes per sobre de l’índex general. Amb aquest repunt, es posa fi a tres mesos consecutius de retrocessos en la inflació subjacent. Estadística publicarà les dades definitives de l’IPC de l’abril el 14 de maig.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Els incendis exposen els diferents models de gestió de cada comunitat
- Obituari Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC i ideòleg de la identitat del museu
- Spam tecnològic El pla contra les estafes telefòniques permet bloquejar 48 milions de trucades i dos milions d’SMS fraudulents
- CRISI D’INCENDIS El PP acusa Sánchez de «polaritzar» i rebutja la seva proposta de pacte d’Estat sobre el canvi climàtic
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Després de la petició d’un sector crític Junqueras s’obre que ERC celebri una consulta interna per decidir si continua fent costat a Illa