On Catalunya
AGENDA DE BARCELONA
Una nit per recórrer els museus
El dissabte 17 de maig se celebra la Nit dels Museus a Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb portes obertes i gairebé un centenar d’activitats especials

Nit dels Museus 2025 /
Roses de tots els colors, amb fragants aromes i de totes les procedències i mides. El 25è Concurs Internacional de Roses Noves tindrà lloc entre el 9 i l’11 de maig del 2025, tenyint de color el roserar del parc de Cervantes. A banda de poder observar els exemplars en competició de noves varietats d’arreu del món, el certamen també va acompanyat d’activitats per a totes les edats: visites guiades al roserar o per conèixer els ocells del parc, música en viu, tallers o un espectacle teatral.
Ja aquest divendres, 9 de maig, s’inicien les visites guiades per a tot tipus de públic, que tindran lloc en diversos horaris durant tot el cap de setmana. S’alternaran amb la visita comentada titulada Els ocells del parc del roserar... preparats amb els seus cants a càrrec de Pere Alzina i Bilbeny, zoòleg i educador ambiental (9, 10 i 11 de maig en diferents horaris). Per seguir aquestes visites cal inscriure’s prèviament en el punt d’informació del parc.
Espectacles i tallers
Com ja és habitual, s’instal·larà una carpa principal en la qual tindran lloc diversos actes. El divendres 9 actuarà la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona (De 18.30 a 19.30 h). Dissabte serà el torn del showcooking de gastronomia amb roses a càrrec de la cuinera Ada Parellada (d’11 a 12 h) i una demostració d’art floral que anirà a càrrec de l’Escola de Disseny Floral i Paisatgisme (de 12.30 a 14 h). Ja a la tarda Alberto Miralta, d’El Jardín de las Lilas, impartirà la conferència-taller Les roses antigues i com extreure els seus principis actius (de 17 a 17.45 h), per acabar el dia amb la música de Laura Milazzo Quartet (De 18.30 a 19.30 h). El diumenge 11 el mestre jardiner Jordi Catalan Julià impartirà la conferència Els rosers: preguntes i respostes (d’11 a 11.45 h) i el florista Dan Collado farà una demostració d’art floral (de 12.00 a 13.30 h).
Dedicades a les famílies, s’han organitzat activitats com un taller de maquillatge amb temàtica floral i un altre de plantació, i l’espectacle teatral La rosa de Sant Jordi.
Els premis es decidiran diumenge a les 13.30 h. Es concedeixen en categoria oficial, a banda dels que s’atorguen per part d’entitats i de la ciutadania. Més informació a barcelona.cat/espaisverds.
Torna la Nit dels Museus amb accés gratuït a un total de 95 museus i espais culturals de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Serà dissabte 17 de maig, de 19 h fins a la una de la matinada, i oferirà més de 90 activitats com concerts, visites guiades, tallers o espectacles immersius.
La Nit dels Museus coincideix aquest any amb la celebració durant el mateix cap de setmana del Dia Internacional dels Museus, que es commemora arreu del món el 18 de maig. Serà, doncs, una ocasió molt especial en què poder accedir als espais culturals fora del seu horari habitual i de forma gratuïta i, en molts casos, també amb una programació especial. Tots els detalls es poden trobar a la web barcelona.cat/lanitdelsmuseus.
Aquest any s’incorporen equipaments a aquesta proposta nocturna per primera vegada: la Casa Batlló, la Casa de la Barceloneta 1791, l’Espai Moja. Catalunya: Patrimoni Viu, la Fundació Úniques, l’Hospital de St Saver, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona-L’Hivernacle i el Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA). Tornen a la Nit dels Museus alguns espais que no van obrir portes l’any passat, com són el Museu de les Aigües, el Palau Mercader, el Museu d’Història de la Immigració de Catalunya (MhiC) i KBr Fundació MAPFRE.
Aquesta iniciativa es porta a terme tant a Barcelona ciutat com en alguns dels municipis de l’àrea metropolitana, concretament a Badalona, Cornellà, Esplugues, l’Hospitalet, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet i Sant Joan Despí.
Les activitats
A més de les portes obertes, s’han organitzat fins a 94 activitats extraordinàries, així com visites guiades que donaran una dimensió nova a les col·leccions i exposicions. Tot i que l’accés sigui lliure, en alguns casos cal reservar entrada prèviament, per motius d’aforament o per garantir el correcte desenvolupament de l’activitat.
Per als amants de la música, hi haurà diverses propostes. Així, el Museu Nacional d’Art de Catalunya programarà a la Sala Oval diversos concerts d’artistes emergents del districte de Sants-Montjuïc. També hi haurà música a la Capella de Santa Àgata del Museu d’Història de Barcelona, que serà l’escenari d’un concert a cappella de música sacra.
D’altra banda, a l’antiga presó de La Model es representarà una peça d’arts escèniques sobre la postguerra. I, d’altra banda, al MEAM - Museu Europeu d’Art Modern es portarà a terme una sessió de pintura en directe amb model natural.
Concurs Internacional de Roses Noves
Festa Major del Guinardó
Aquest divendres, 9 de maig, té lloc el pregó de poetes del barri amb què s’inaugura la Festa Major del Guinardó. Fins al 18 de maig, s’han programat activitats populars per a totes les edats (barcelona.cat/horta-guinardo).
Tast a la Rambla
Un total de 32 restaurants oferiran tapes gurmet en el Tast a la Rambla que se celebra fins al diumenge 11 de maig a la plaça Catalunya. Hi haurà tallers i activitats paral·leles (tastalarambla.cat).
Dansa contemporània
Notícies relacionadesFins diumenge, 11 de maig, el Centre Cívic Teixonera celebra el Territori en Dansa Contemporània amb una selecció d’artistes i espectacles per a tots els públics. El programa inclou dues exposicions (fins al 30 de maig). (barcelona.cat/ ccivics/teixonera).
‘Vine a la Repla!’
Fins al 13 de juny, la Barceloneta celebra les Festes de la Primavera. Entre les activitats programades destaca la Matinal de Primavera Vine a la Repla! (dissabte 10, pl. Poeta Boscà, 10.30 h) (barcelona. cat/ccivics/Barceloneta).
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Nou pontificat El Papa defensa en la seva primera homilia una Església que faci front als que la ridiculitzen i menyspreen
- IRPF Compte amb llençar les teves declaracions d’hisenda d’anys anteriors: poden investigar-les
- Dia d’Europa Illa reclama reforçar la UE davant les «amenaces» dels aranzels i la guerra a Ucraïna
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Obertura de diligències La Fiscalia Europea investiga per malversació el supercomputador quàntic de Barcelona impulsat per Sánchez