On Catalunya
TROBADA MULTISECTORIAL
Sant Isidre mostra l’essència del Solsonès
La fira arriba a la seva nova edició, el 17 i 18 de maig, marcada per l’absència de la mostra de bestiar boví però amb un centenar d’expositors i un nou recinte d’oci i cultura

Fira de Sant Isidre a Solsona /
Una Fira de Sant Isidre com a aparador de la realitat social, cultural i econòmica del Solsonès, però sense demostració ramadera. L’històric certamen arriba a la seva actual edició amb la polèmica sobre l’absència de la mostra de bestiar boví com a mesura de precaució pel brot de tuberculosi que viu el sector. Amb tot, la fira se celebra amb un gran potencial de participants i visitants i un nou espai que, sota el nom de Sant i Sidra, aglutinarà un programa d’activitats d’oci i cultura amb les entitats locals i comarcals.
La fira, que se celebrarà a Solsona els dies 17 i 18 de maig, es manté fidel en la seva essència agrícola, ramadera i comercial, al mateix temps que s’adapta als temps actuals i es projecta cap al futur amb unes propostes que demostren un fort compromís amb el territori. El president del Consell Comarcal posa en valor la trajectòria del certamen i el vincle que manté amb la comarca en una cita en la qual el Solsonès mostra la seva millor cara. Una de les principals novetats d’aquest any serà l’espai Sant i Sidra, que tindrà lloc a la plaça que dona nom a la fira, que acollirà concerts, circ i activitats culturals protagonitzades per grups i entitats de la comarca durant tot el cap de setmana.
Tallers i activitats
El motor, d’altra banda, tornarà a tenir un gran protagonisme, amb la concentració de supercars de dissabte –amb més de 100 vehicles d’alta gamma–, la trobada de clàssics Renault Sport i la trobada de vehicles clàssics de diumenge, que cada any reuneixen més aficionats.
Aquesta edició inclou més d’un centenar d’expositors repartits entre la fira d’automoció, la fira industrial i comercial, la maquinària agrícola, la mostra d’artesania i l’espai d’entitats. També es podrà disfrutar de jornades tècniques, xerrades, exposicions, tallers i activitats per a tots els públics. Assumida pel Consell Comarcal del Solsonès des del 1989, "és, de fet, un dels esdeveniments als quals l’entitat comarcal destina més esforç, compromís i il·lusió", afirma el seu el president, Benjamín Puig, mentre recorda que, en una època en què tot sembla provisional i efímer, "mantenir 72 edicions parla per si sol".

Responsables del consell Comarcal en la presentació de la nova edició de la Fira de Sant Isidre /
Malgrat l’absència de la mostra ramadera, tant l’organització com el Consell Comarcal reafirmen el seu compromís amb el sector i amb totes les persones que fan del territori la seva forma de vida.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- L’empresonament de Cerdán Junts insta el PP a reunir-se amb Puigdemont si vol abordar una moció de censura a Sánchez
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Investigació Detinguts dos homes a Las Palmas per les filtracions de dades sobre ministres
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT