CAMIONS PESANTS MILLOR EN AUTOPISTES

Un estudi del RACC proposa desviar vehicles de gran tonatge a vies de gran capacitat

Amb aquesta mesura s'estima reduir el nombre de víctimes mortals i ferits per accidents de trànsit a la N-340

Un camió bolcat a la N-340 a l’altura de Calafat.

Un camió bolcat a la N-340 a l’altura de Calafat. / JOAN REVILLAS

1
Es llegeix en minuts
SERGIO DELGADO / BARCELONA

Un estudi del RACC aposta per desviar camions de gran tonatge cap a autopistes o autovies en 24 trams de carreteres espanyoles, aplicant un descompte del 50% als peatges per a aquests vehicles. La mesura podria ajudar a reduir fins a 79 morts i 214 ferits greus a l'any en accidents de vies convencionals. A Catalunya, l'estudi assegura que es podrien reduir els 10 morts i 35 ferits greus que es produeixen a la N-340.

Notícies relacionades

Durant el mes de juliol, el Ministeri de Foment ha posat en marxa una prova pilot voluntària d'una durada de cinc mesos que afecta sis trams de carretera. S'ha comptabilitzat que el nombre d'accidents i víctimes mortals amb vehicles de gran pes implicats és alt: 91 accidents a l'any amb 35 morts i 96 ferit greus. El 83% dels morts en aquesta mena d'accidents es produeixen en vies convencionals.

L'informe del RACC, que calcula la reducció de l'accidentalitat sobre aquests trams on es podria aplicar la mesura, també assegura que el benefici social net es podria situar entre els 140 i els 241 milions d'euros a l'any. A les carreteres catalanes aquest benefici podria arribar als 50 milions d'euros, amb un impacte positiu de 27 milions per als transportistes en estalvi de temps i combustible.