Punta de ganivet

Morro amb les reserves

1
Es llegeix en minuts
Pau Arenós
Pau Arenós

Coordinador del canal Cata Mayor

Especialista en gastronomia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En dos establiments que acaben d'obrir (Tapeo Bar, de Dani Rueda, i Kak Koy, la brasa japonesa d'Hideki Matsuhisacapo del Koy Shunka, que aviat seran croniqueats), la mateixa inquietud: ¿com administrar les reserves?

La idea inicial de tots dos és que menja i beu el primer que entra: volen preservar l'esperit del bar, d'un lloc sense protocol, així que (de moment) no tindran telèfon. Tancar acords amb els clients (és a dir, una reserva) els costa d'empassar als restauradors com una aleta de tauró crua. Molt desaprensiu amb telèfon, gent que es compromet i que després no hi va, deixant així menjadors amb les estovalles a l'aire.

Notícies relacionades

La solució enfada: cobrar un percentatge per avançat (de la mateixa manera que si compres una entrada de teatre i no hi vas, no en reclames la devolució). Això s'ho poden permetre restaurants excepcionals amb comptes generosos, però ¿i els que es freqüenten sovint i es mouen al voltant dels 20 euros?

Sempre que dino o sopo reservo i assumeixo que, en el futur, s'haurà de pagar un peatge per culpa dels irresponsables que no compleixen. Amic client: deixa el morro i presenta't al lloc i a l'hora.

Temes:

Gastronomia