Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Els governs haurien de ser respectuosos i generosos amb les persones grans"

EDUARDO PARRA / EUROPA PRESS / Europa Press
Xavier Oller
La gent gran d’avui dia s’haurien de considerar la generació de cristall per la seva fragilitat, la seva transparència i la durabilitat dels anys, aixó sí, amb tota classe de xacres envers els nostres avantpassats, que la seva mitjana de vida era relativament precària i força curta.
Entretots
Gràcies a la seva experiència, les teràpies mediques i el que mengen, els avis d’ara poden allargar la vida un 25% més que l'anterior generació. Aquestes persones que han fet progressar el país amb el seu esforç, de molts anys de sacrificis i d’estalvis, han estat un motor de l’economia i de l’educació de l’actual sistema, i la seva recompensa es continuar pagant per poder vegetar en residències o malvivint en condicions precàries.
Els governs haurien de ser respectuosos i, sobretot, generosos amb les persones grans i facilitar-los una ultima existència amb totes les garanties gratuïtes sociosanitàries i d’igualtat com es fa amb els infants fins als 18 anys. "Una bella ancianitat és, ordinàriament, la recompensa d’una bella vida" (Pitàgores 582-497 a.C.)
Participacions delslectors
Mésdebats
El debat
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»