Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Els joves cotitzants som els que paguem les pensions dels jubilats, no el que ells van aportar"

Grupo de pensionistas.
Manuel Pons
Estimats majors, us respectem i agraïm el que heu construït, però també tenim dret a dir l'evident: ens heu deixat un esquema on les pensions actuals es paguen amb les nostres cotitzacions, no amb el que cadascun va aportar. Això, al món privat, seria delicte. Al públic, és política.
Entretots
Alguns fins i tot diuen: "Els problemes dels joves, que els arreglin els joves". Aquesta frase ho resumeix tot. Si aquesta és l'actitud, que ningú se sorprengui si un dia els joves cotitzants optem per tallar les pensions en sec. Perquè, encara que es repeteixi molt, les vostres pensions no estan garantides per llei: es reformen a cada legislatura. El que avui és un dret, demà pot ser un record.
El panorama actual res té a veure amb el dels 70, 80 i 90, on hi havia quatre cotitzants per jubilat. No serveix l'argument de "jo he cotitzat" si es va aportar poc, en pessetes i durant menys anys; ajustant per IPC moltes pensions no arribarien ni a 300 euros en funció del cotitzat.
I demanar "més fills" com a solució per mantenir les pensions actuals és demagogia. Espanya hauria de tenir més de 200 milions d'habitants el 2150. Inviable.
Tampoc n'hi hauria prou d'eliminar totes les "ajudetes" no contributives i el malbaratament polític: no arribaria ni al 10% de la despesa en pensions.
No proposem guerra sinó seny, fins i tot podrien ser sistemes de capitalització públics o mixtos, com en altres llocs. Però si forceu aquesta "guerra", recordeu: sense cotitzants, no hi ha pensions. I estem a prop del límit.
Participacions delslectors
"Acceder a la PrEP (pastilla para protegerse del VIH) es, para muchos, un privilegio"
J. C. Sant Boi de Llobregat
"El consumo seguirá siendo importante en la medida que potencie la calidad de vida"
Luis Fernando Crespo Las Rozas de Madrid (Madrid)
Mésdebats
El debat
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Soroll La falta d’avís al 112 deixa sense multa les obres del Camp Nou fora d’horari
- Carlos Torres, president del BBVA: "On té més sentit mantenir la marca Sabadell és a Catalunya"
- La "Madona de Portlligat" de Dalí tornarà a l'Empordà setanta anys després de l'última exposició a l'Estat
- Mitja Catalunya, en alerta: els Mossos avisen del que està passant amb les targetes de crèdit
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- Previsió meteorològica Primera onada de calor a la vista: l’Aemet posa data
- Torre Baró Els Mossos investiguen un tret contra un bus de TMB a Barcelona