Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Estat de dret o estat d'excepció?
Jordi Lleal Giralt
En el conflicte entre Catalunya i Espanya, per part unionista no paren de repetir que en un estat de dret no es poden permetre accions en contra de les lleis que ens hem dotat, ni contra la Constitució. Però com podem entendre la interpretació de lleis i la Constitució. En quines condicions, l'administració i el seu entramat d'interessos espuris, fan la seva feina d'una forma imparcial?
Entretots
Convertir la causa particular, contra el jutge Santiago Vidal, en una causa general contra tot allò que bellugui a favor de la independència, com es pot justificar? Interrogar a alguns ciutadans catalans per veure si se'ls pot inculpar per 'sedició'... ¡ja és el súmmum! Clavegueres d'Interior al descobert, declaracions com a testimoni de Mariano Rajoy convertides en una farsa, amb un president del tribunal, que semblava el seu advocat defensor. Interrogatoris de la Guàrdia Civil, intervencions demanant informació a diferents estaments de la Generalitat, amenaces sobre si es pagarà o no el FLA, demanda d'informació de comptes cada setmana per demostrar que no es gasta un euro en el procés... En fi tot un reguitzell d'accions per anar embolicant la troca i assetjant a polítics, persones particulars i institucions que estan a favor de fer un referèndum.
Diguem-ho d'una vegada, la Generalitat ja fa molt de temps que està intervinguda i subreptíciament, de forma soterrada, sense la declaració formal del Congrés espanyol, a Catalunya estem en 'estat d'excepció'. Molts catalans estem en camí de la sedició, per manca de seducció dels successius governs que han malmenat Espanya. Ja s'ho faran!
Participacions delslectors
Puigdemont, lejos de la realidad

JORDI QUEROL Barcelona
¿Terrorismo?

JORDI QUEROL Barcelona
Comprar libros

JORDI QUEROL Barcelona
Puigdemont merece otro final

JORDI QUEROL Barcelona
Lágrimas y tristeza en Catalunya

JORDI QUEROL Barcelona
Mésdebats
El debat
- Vacances Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- PAU 2025 ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Fruit d’un acord amb el Govern estatal Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Previsió de l’Aemet Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Estat autonòmic Sánchez accelera les transferències a Euskadi mentre continua aturada la delegació d’immigració a Catalunya
- Festival Una epopeia de soroll atonal a l'hora del vermut: així s'inaugura el Primavera Sound a 6 quilòmetres del Fòrum
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg