Esdeveniment mundial

Alinghi Red Bull Racing rep el segon AC40 amb el qual competirà en les preregates de la Copa Amèrica de vela

L’equip americà de la Copa Amèrica de vela demana no competir en la regata preliminar de l’Aràbia Saudita per seguretat

Brussel·les torna a recomanar a Espanya una «política fiscal prudent» el 2024

Alinghi Red Bull Racing rep el segon AC40 amb el qual competirà en les preregates de la Copa Amèrica de vela

Alinghi Red Bull Racing

3
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

L’equip suís de la 37 edició de la Copa Amèrica de vela ha rebut la seva segona embarcació AC40, la que utilitzarà a les preregates a Vilanova i la Geltrú (Garraf, Barcelona) el setembre que ve i, al novembre, a Jidda (Aràbia Saudita). D’aquesta manera, el desafiador suís de la Société Nautique de Genève ja pot enfrontar dues tripulacions a la zona del camp de regates de Barcelona, amb la qual cosa els seus entrenaments encara seran més eficaços.

El monobuc s’ha avarat amb la presència de tot l’equip, més d’un centenar de persones, a la base provisional en la qual treballen al Port de Barcelona. «Aquest és un pas important per a nosaltres, podrem tenir tots els membres del grup de conducció a l’aigua alhora i això els donarà un impuls», explica l’Assistent de l’equip de navegació Pietro Sibello. Els set membres del grup de conducció «podran rotar a bord dels dos barcos, acompanyats alternativament pels dos assessors de l’equip de navegació, Pietro Sibello i Dean Barker, o per l’armador de l’equip, Ernesto Bertarelli», han explicat en un comunicat.

Primera prova a l’aigua

Batejat aquest dimecres per Elena Sáez, assistent de l’equip, l’AC40 #2 ha portat a terme a continuació i amb èxit una primera prova a l’aigua. «La prova de remolc ha validat l’estructura del barco i ens ha permès comprovar els sistemes; la pròxima etapa consistirà a posar les veles en tensió abans de poder passar a una segona marxa», afegeix el patró Arnaud Psarofaghis. A quatre mesos de la primera preregata, Alinghi Red Bull Racing ha assegurat que es posa «en mode competició» i aviat iniciarà els entrenaments amb dos barcos.

Durant els mesos anteriors, l’equip ha utilitzat un simulador i ara volen traslladar aquesta virtualitat a l’aigua. «A gairebé un any de la Copa, estem avançant en la campanya; ¡és hora de competir!», afirma Nicolas Charbonnier, del grup de conducció. «Aquest segon AC40 ens donarà un punt de referència a l’aigua que ens permetrà ser més eficients en tot el que provem».

Alternar les regates amb l’AC75

L’equip alternarà les regates de Partit Race (barco contra barco) amb els dos AC40 i els entrenaments amb l’AC75 BoatZero (que és el prototip adquirit a l’equip de New Zealand i amb el qual entrenen) a partir de la setmana que ve. L’equip de disseny de Barcelona i el de producció d’Ecublens (Suïssa) continuen treballant en el barco de les regates del 2024.

Psarofaghis ha assegurat que aquesta nova adquisició «canvia per complet la dinàmica de l’equip. Aquest segon barco ens permetrà tenir més regatistes a l’aigua i, per tant, augmentar el ‘feedback’ i l’aprenentatge de cada un. Són elements clau per al desenvolupament del projecte. Amb les preregates cada vegada més a prop, podrem entrenar-nos específicament per a la competició contra els altres equips», ha opinat.

Activar l’esperit competitiu

Notícies relacionades

Un altre dels membres de l’equip de navegació, Pietro Sibello, ha revelat que «fins ara hem estat sols a l’aigua i ens hem agafat el temps necessari per conèixer bé l’AC40. Ara haurem de preocupar-nos d’un segon barco en entrenament, cosa que canvia la dinàmica per complet. També activa el seu esperit competitiu. Podrem desafiar tots els membres del grup de conducció en els entrenaments i això els suposarà un repte intern i els donarà un impuls».

Nicolas Charbonnier, un altre dels patrons de l’equip, ha assegurat que la nova embarcació els donarà «un punt de referència a l’aigua que ens permetrà ser més eficaços en tot el que provem. Podrem continuar alternant entre els AC40 i els AC75, tot i que la nostra prioritat continua sent BoatZero [el prototip del AC75 amb el qual assagen la regata principal], on continuem aprenent i desenvolupant-nos».