Canvi
Jens Weidmann dimiteix al capdavant del Bundesbank
El mandatari considera que una dècada «és una bona mesura de temps per girar full»
Jens Weidmann ha sol·licitat al president d’Alemanya, Frank-Walter Steinmeier, la seva destitució el pròxim 31 de desembre com a president del Bundesbank, el banc central alemany, adduint «motius personals» per a la seva renúncia al càrrec que exercia des del maig del 2011. «He arribat a la conclusió que més de 10 anys és una bona mesura de temps per girar un nou full, per al Bundesbank, però també per a mi personalment», ha explicat Weidmann en una carta remesa al personal del banc central germànic.
Així mateix, el banquer central alemany, considerat un dels ‘falcons’ del consell de govern del Banc Central Europeu (BCE) agraeix als seus col·legues a l’entitat presidida per Christine Lagarde «l’atmosfera oberta i constructiva en les discussions de vegades difícils dels últims anys», remarcant l’important paper estabilitzador de la política monetària durant la pandèmia, així com l’exitosa conclusió de la revisió de l’estratègia del BCE.
«S’ha acordat una meta d’inflació simètrica i més clara. S’ha de parar més atenció als efectes secundaris i, en particular, als riscos d’estabilitat financera», destaca Weidmann, afegint que el BCE va rebutjar sobrepassar intencionalment l’esmentada taxa d’inflació. De cara al futur, l’encara president del Bundesbank assenyala que ara la importància dependrà de com es «visqui» aquesta estratègia a través de les decisions concretes de política monetària del BCE.
Notícies relacionadesEn aquest context, «serà crucial» no mirar de manera unilateral els riscos deflacionaris i tampoc perdre de vista els possibles perills inflacionaris, defensa Weidmann. «Una política monetària orientada a l’estabilitat només serà possible a llarg termini si el marc regulador de la Unió Monetària continua assegurant la unitat d’acció i responsabilitat, la política monetària respecta el seu mandat limitat i no queda atrapada en la línia de la política fiscal o els mercats financers», postil·la.
Jens Weidmann havia sigut designat pel Govern alemany el febrer del 2019 per a un segon mandat de vuit anys de durada com a president del Bundesbank. Weidmann es va convertir el 2011 i amb només 42 anys en el president més jove del banc central alemany, càrrec al qual el llavors assessor econòmic d’Angela Merkel va accedir després de la sobtada sortida d’Axel Weber al veure aquest frustrada la seva carrera cap a la presidència del BCE, una vegada acabat el mandat de Jean Claude Trichet, donant lloc al nomenament de Mario Draghi com a successor del banquer gal.
- Motociclisme Un veloç Àlex Márquez s’apropia de la MotoGP a Silverstone
- Festa diürna Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Protecció de la infància Teófilo va abusar de la menor de la DGAIA un any abans de l’acollida
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- 6 finals en 7 anys El Barça vol engegantir el seu regnat amb la quarta Champions