CREIXEMENT D'UNA FIRMA CATALANA

L'Apple Store del matalàs

La cadena Dormity es converteix en líder en descans a Catalunya amb 30 botigues

A finals d'any inaugurarà una fàbrica pròpia a Rubí i es prepara per fer el salt internacional el 2015

Somni fet realitat 8 David Sánchez, fundador de Dormity.com.

Somni fet realitat 8 David Sánchez, fundador de Dormity.com. / FERRAN SENDRA

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

El matalàs era tractat fins fa poc com un moble més: se n'escollia el color i si es volia més o menys dur. Però David Sánchez (1974) tenia molt clar que un bon matalàs és sinònim de qualitat de vida: cada persona té el seu matalàs ideal, i dormir bé és tan bàsic com menjar. Unint el seu coneixement del sector, els seus dots empresarials i un bon equip, va crear la cadena Dormity.com, que s'ha convertit en líder en descans a Catalunya -«en nombre de botigues, metres quadrats i facturació», diu Sánchez-. Però no es conformen amb aquesta meta.

El món del matalàs va estar sempre present en la vida de Sánchez, ja que la seva família regentava una botiga dedicada a la venda de matalassos a l'Hospitalet de Llobregat. «Al tornar de la mili vaig decidir començar el meu propi negoci. Però va arribar un moment, el 2006, que em vaig adonar que havia de fer alguna cosa diferent. Havia de vincular internet al món del matalàs, un canal que la gent utilitza per recomanar als seus coneguts, i al mateix temps prestigiar el producte: és molt important per a la qualitat de vida», diu l'empresari. Va buscar proveïdors i es va aliar amb investigadors per «portar la màxima tecnologia al matalàs a un preu més assequible». I així va néixer la seva pròpia línia de matalassos, Somnika.

Però Sánchez va fer un pas més en el negoci: les seves botigues havien de ser una espècie d'Apple Store del matalàs. «Formem els nostres empleats, que donen el millor tracte al client i l'escolten per poder prescriure'ls el millor matalàs. No és el mateix que pesis 60 quilos que 100, que tinguis fibromiàlgia...».

D'empresa petita va passar a ser mitjana; i de mitjana, a gran: el 2012, amb 12 punts de venda, era tercera en el mercat català. Però va arribar el moment de posar tota la llenya al foc: «Entre el juny del 2013 i el juny d'aquest any vam passar de 17 a 30 botigues a Catalunya», explica. Aquest any obriran tres o quatre punts de venda més, i al desembre inauguraran una fàbrica pròpia a Rubí.

Notícies relacionades

Però Dormity.com, que ha passat de facturar 5 milions el 2012 a 10 milions el 2013 i 18 milions aquest any, no s'atura: l'any que ve farà el salt a Espanya de la mà d'un màster franquícia i obrirà en un país europeu. Està estudiant Bèlgica, França o Alemanya. «Serà un d'aquests tres països. Obrirem cinc botigues pròpies en el segon semestre del 2015», afirma.

La firma dóna feina a 85 persones (totes indefinides) i en contractarà entre 15 i 20 més per a la fàbrica. «En el futur farem matalassos personalitzats. S'analitzarà el cos de cada client amb tecnologia, i després se li fabricarà el matalàs, assenyala.