Empresa
Rabassa Innova, nou concepte de vehicle d'oci
PIONERS
Enric Rabassa, que dissenyava bolquets i carretons tot terreny per a AUSA, es va decidir a idear un vehicle d'oci tan ecològic com fos possible. I se n'ha sortit.
Rabassa s'ha associat a Pep Vila, de PROmotor, i aquí tenen el seu últim 'divertimento', un 'utility' que estima la natura i que
tot ell es fabrica a Catalunya.
Enric Rabassa, que no té res a veure amb els Rabassa de Derbi, és dissenyador industrial i, fins fa molt poc, era un dels caps pensants de la poderosa factoria AUSA, el fabricant més important del món de bolquets, carretons tot terreny i autoformigoneres. D'aquestes coses en sap un munt. I com que ha vist rodes enormes, motors potentíssims, màquines ensordidores, volia idear una cosa diferent. Alguna cosa amable, afectuosa i, sobretot, útil per passejar pel camp, per les muntanyes, sense fer-les malbé, sense agredir el terreny, respectant els camins.
Pep Vila, cap de PROmotor, una empresa instal.lada a les Comes, vinculada al món de l'automobilisme, de la divulgació mecànica, del tot terreny i participant en el desèrtic Dakar amb un camió enorme, tenia ganes de compartir una cosa nova amb algú emprenedor. Va conèixer l'Enric i van crear Rabassa Innova, una companyia que pretén subministrar idees a qui les necessiti. El seu lema és:idea, +concepte, +disseny, +projecte.
Això sí, la primera idea que van tenir se la van quedar per a ells, per a Catalunya: un nou concepte de vehicle d'oci. El que als Estats Units en dirien unutility, però el més ecològic del món, silenciós, 4x4 (encara que ells recomanen que s'utilitzi només amb dues rodes motrius), lleuger (pesa 450 quilos), esportiu, gens agressiu (el motor només té 30 cavalls de potència) i també, per què no, urbà.
Rabassa i Vila s'han passat els dos últims anys meditant, maquinant, com construir el cotxet, que presenten avui en societat a les Comes. Tot sota una triple obsessió. Primera, trencar amb la idea que un vehicle que va per la muntanya només pot destrossar-la. Segona, fabricar un cotxe que superi totes les proves necessàries per demostrar, precisament això, que és unutilityecològic, que respecta la natura. I, tercera, pensat, dibuixat, ideat i fabricat a Catalunya.
"Hem aconseguit tots els nostres objectius i ara, quan el veiem, ens cau la bava perquè hem aconseguit una peça que és única: no és un buggy, ni un tractoret, ni un tot terreny, ni un cotxet de golf. És un cotxe d'oci per a la muntanya, o la platja, o el poble",diu Enric Rabassa, que explica el motiu pel qual la joguina es diuObey."D'obeir, perquè obeeix la naturalesa i a més a més en disfruta".
L'Obey, que es construeix al polígon Pla dels Vinyals (150 cada any a 13.500 euros, IVA inclòs), és un nou concepte de vehicle d'oci al qual s'ha aplicat la més alta tecnologia punta (els frens, per exemple, han superat la mateixa prova INTA que l'Audi S4) al servei d'un ús civilitzat (l'accelerador electrònic li prohibeix ser agressiu a l'hora d'accelerar), agradable (les suspensions individuals són exquisides) i divertit (la injecció multipunt, sense carburadors, fa que sigui únic en la seva categoria).
Notícies relacionades"El 90% dels components del cotxe són d'empreses catalanes: el xassís està fet a Girona, la suspensió a Igualada, la fibra a Osona i així tot",explica Vila, que agraeix al fabricant de motors estàtics italià Lombardini l'interès que ha mostrat per construir un propulsor a la mesura de la seva idea. El motor Lombardini, associat a l'original accelerador electrònic, fa que el cotxe consumeixi menys, contamini menys, erosioni menys el terreny i que dosifiqui amb una eficàcia enorme els escassos cavalls que té l'invent de Rabassa Innova.
"Simplement hem volgut fer un vehicle amb el qual poder demostrar que et pots acostar a la muntanya per disfrutar-ne sense fer-la malbé",explica eldakariàVila, orgullós de la seva aventura.
- Motociclisme Un veloç Àlex Márquez s’apropia de la MotoGP a Silverstone
- Festa diürna Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Protecció de la infància Teófilo va abusar de la menor de la DGAIA un any abans de l’acollida
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- 6 finals en 7 anys El Barça vol engegantir el seu regnat amb la quarta Champions