gustos veïns
Le Grand Café Rouge, la ‘brasserie’ del Fòrum
El nou restaurant de Romain Fornell revisita plats de la cuina francesa en un local espaiós i lluminós ubicat als baixos d’un edifici de pisos de luxe a Diagonal Mar

Barcelona no és una ciutat amb gaires restaurants que representin la gastronomia de França malgrat ser un país veí, així que l’arribada de Le Grand Café Rouge (Rambla de Prim, 6-8) es podria considerar gairebé d’esdeveniment. Aquesta ‘brasserie’ tan lluminosa (compte si t’asseus a les taules on toca el sol) porta la firma de Romain Fornell, amb una estrella Michelin per Caelis i exerceix de solvent ambaixador de la cuina del seu país a la capital catalana (Joel’s Oyster Bar, Épicerie, el desaparegut Café Emma...).
Ara revisita plats francesos que executa el xef Franck Radiu als baixos de l’edifici Antares, un nou edifici de pisos de luxe (els més cars superen els set milions d’euros) just davant del Fòrum, que ha projectat l’arquitecta Odile Decq.
Però que ningú temi per la seva cartera: el preu mitjà de la carta ronda els 45 euros i hi ha un menú de migdies laborables de dimarts a divendres que en costa 22.
Homenatge a Paul Bocuse
Entre les seves propostes destaquen la seva versió del ‘pâté en croûte’ (magret d’ànec, foie, pedrers i bolets), la bullabessa de peix de roca, ‘pommes fondante’ i ‘rouille’ (amb capa de pasta de full per homenatjar Paul Bocuse), la sopa de ceba, les ostres, el ‘bourguignon’ de galtes de porc ibèric, cansalada viada i xampinyons, els musclos de ‘bouchot’ amb salsa ‘poulette’ i patates fregides, l’entrecot amb puré de patates i salsa bearnesa...
Le Grand Café Rouge també ofereix esmorzar a l’estil dels cafès parisencs.
Pots tastar els seus plats a la sala del restaurant, a la taula del xef (anomenada ‘L’Empreinte’) o al menjador privat de l’entresolat, al qual s’accedeix per una escala vermella imponent (‘oh là là’!) i on només caben sis persones.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»