Punta de ganivet
Morro amb les reserves
En dos establiments que acaben d'obrir (Tapeo Bar, de Dani Rueda, i Kak Koy, la brasa japonesa d'Hideki Matsuhisa, capo del Koy Shunka, que aviat seran croniqueats), la mateixa inquietud: ¿com administrar les reserves?
La idea inicial de tots dos és que menja i beu el primer que entra: volen preservar l'esperit del bar, d'un lloc sense protocol, així que (de moment) no tindran telèfon. Tancar acords amb els clients (és a dir, una reserva) els costa d'empassar als restauradors com una aleta de tauró crua. Molt desaprensiu amb telèfon, gent que es compromet i que després no hi va, deixant així menjadors amb les estovalles a l'aire.
Notícies relacionadesLa solució enfada: cobrar un percentatge per avançat (de la mateixa manera que si compres una entrada de teatre i no hi vas, no en reclames la devolució). Això s'ho poden permetre restaurants excepcionals amb comptes generosos, però ¿i els que es freqüenten sovint i es mouen al voltant dels 20 euros?
Sempre que dino o sopo reservo i assumeixo que, en el futur, s'haurà de pagar un peatge per culpa dels irresponsables que no compleixen. Amic client: deixa el morro i presenta't al lloc i a l'hora.
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- L’ATHLETIC DEMANA «RESPECTE» El silenci de Nico Williams davant la tempesta a Bilbao: desconnexió a les illes Maurici i a l’espera del pagament de la clàusula
- Mobilitat Interromput el servei d'un tram de la R3 i retards a la R4 de Rodalies