06 d’abr 2020

Anar al contingut

reacció

Barcelona llança 10 dies de promocions per contrarestar el Mobile fallit

Hotels, restaurants, transport i cultura disparen ofertes per provar de compensar parcialment les pèrdues econòmiques

L'ajuntament fa una crida perquè el màxim d'operadors s'apuntin a l'Opportunity Week

Patricia Castán

Barcelona llança 10 dies de promocions per contrarestar el Mobile fallit

La reacció de Barcelona està sent gairebé tan ràpida com ho va ser la caiguda. Després de la suspensió del congrés mundial de mòbils, els mateixos agents econòmics de la ciutat afectats van proposar divendres passat iniciatives per mitigar parcialment els efectes del cop en forma d’una Opportunity Week. I en només cinc dies s’ha forjat una campanya basada en 10 dies de descomptes (del 21 de febrer a l’1 de març), reclams i beneficis en comerç, hotels, transport, restaurants i fins a set àmbits, sota l’eslògan: ‘Vine a Barcelona, ara és el moment’. Però aquest procés ha sigut tan accelerat que en el dia d’avui encara no se sap quants operadors privats s’afegiran a l’acció. Sí que és segur que l’oferta cultural i turística pública s’ha abocat a participar i que s’espera que centenars d’establiments s’impliquin en la campanya des d’aquesta tarda.

L’ajuntament ha fet una crida a la participació, en boca de la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, no només pensant en el punt de vista econòmic, sinó en l’oportunitat de «posar el valor al paper» d’aquests sectors a la ciutat. Ha emfatitzat que cada negoci pot afegir-se a títol individual amb les promocions que vulgui. Totes s’articularan des de la web de Turisme de Barcelona, que dirigeix la campanya, www.visitbarcelona.com/barcelonaweek, operativa a partir del divendres 21 de febrer. Des d’allà s’obtindrà tota la informació de participants i les seves condicions. Apareixeran també els codis de descompte per volar a Barcelona amb Vueling o viatjar amb tren amb Renfe (amb un 35% de descompte a les rutes AVE).

La setmana d’oportunitats és una fórmula que Barcelona ja va assajar tres anys fins al 2012 per animar el consum i allotjament a la ciutat en temporada baixa. Finalment es va desmuntar al considerar que els portals de reserves de restaurants i hotels ja oferien tantes promocions que era innecessari articular una campanya conjunta. Però davant del desastre que ha suposat sobretot per als agents econòmics la cancel·lació del Mobile, s’ha optat per ressuscitar aquest missatge.

Incentivar el que venia i més

D’una banda, ha emfatitzat el primer tinent d’alcalde d’Economia, Jaume Collboni, es vol incentivar els qui tenien previst venir a Barcelona amb motiu del congrés i optin per seguir amb els seus plans. Per un altre, s’espera generar activitat, sigui amb consum interior dels barcelonins o per viatgers de la resta d’Espanya o Catalunya, que trobaran hotels a preu de ganga aquests dies, i molt més.

Davant de representants dels diferents àmbits productius, el director de Turisme de Barcelona, Joan Torrella, ha avançat alguns detalls de les promocions, tot i que que les patronals encara estan comunicant als seus associats el contingut de la campanya, perquè articulin les seves propostes abans de divendres. Velocitat exprés, doncs, que fonts d’alguns sectors damnificats consideren una mica precipitada perquè molts operadors tinguin temps d’embastar les seves ofertes i comunicar-les via e-mail (bcnweek@barcelonaturisme.com).  Però el calendari no donava més opcions. 

Renfe i Vueling fan descomptes per viatjar a BCN, els museus ofereixen un 2x1 d’accés i es pot dormir en hotels de luxe a preu especial

L’envit llançat s’obre amb uns 150 operadors i establiments adherits que, si tot va bé, s’haurien de multiplicar en hores. Torrella ha confirmat entrades 2x1 (paga un i entren dos) als museus i equipaments culturals de la xarxa municipal, de la Casa Batlló al MACBA. També hi haurà descomptes en els seus productes turístics, com els ‘tours’ a peu, el Mirador de Colom o el Bus Turístic.

En allotjament, els pisos turístics ofereixen un 20% de descompte i els hotels, descomptes al seu criteri per pernoctar (fins i tot els de luxe), menús a preu tancat i jornades de portes obertes per participar en diferents activitats. Els restaurants de Barcelona que hi participin oferiran un menú especial a preu tancat, encara per concretar. Els comerços faran rebaixes del 20% en selecció d’articles, els participants podran consultar-se a la web. També s’hi han abocat alguns mercats, com la Concepció, que farà tastos (preu per determinar) els dies 28 i 29 des de les 12 del migdia, o la Boqueria, que manté el ‘brunch’ previst per al dia 23.

La campanya es promourà en canals digitals i en mitjans de comunicació, tot i que el consorci és conscient que amb tanta pressa és difícil que atregui viatgers de llarga distància. Anirà de la mà (per encoratjar-la) de la iniciativa Tech Spirit Barcelona, amb desenes i d’activitats i centenars d’emprenedors, del 23 al 27 de febrer.

Exemples de propostes amb estalvi

Els qui s’apuntin a una escapada a Barcelona, o fins i tot vulguin disfrutar d’una nit en un superhotel de la ciutat, trobaran diferents fórmules de descompte o activitat. Per exemple, el luxós Hotel W (Vela), a primera línia de mar, ofereix en totes les seves reserves d’habitacions una pujada de categoria sense cost i amb esmorzar inclòs. També descomptes de fins al 30% al seu spa. En canvi el novíssim Hotel Barcelona 1882 fa una jornada de portes obertes amb vermut popular (prèvia inscripció) el dia 27, així com places a les seves visites guiades gratuïtes per la zona (Sagrada Família) el 22 i 29, i ioga el 26. Una cosa similar fa el BCNCatedral els dies 23, 26 i 1.  
Recórrer museus i propostes culturals de la xarxa municipal implicarà entrades de 2x1 en molts d’aquests espais,com la Casa Vicens, la Casa de Les Punxes i el MNAC. Comerços adherits a Barcelona Oberta, que integra als eixos turístics, faran ofertes entorn del 20% en diferents articles.
A més del descompte a les rutes AVE, s’han pactat preus especials per a viatgers amb origen des de Londres, París i Roma.