SECTOR CLAU

Les agències de viatges acusen Colau de fomentar la 'turismofòbia'

El seu president afirma que l'alcaldessa "va incendiar el debat"

1
Es llegeix en minuts

El president de la Confederació Espanyola d’Agències de Viatges (Ceav), Rafael Gallego, va mostrar ahir la seva preocupació per l’increment d’actes de turismofòbia registrats les últimes setmanes en algunes ciutats espanyoles, i va alertar que podrien derivar en incidents «encara més greus» si no s’hi posa fre. «En el moment en què qualsevol turista es defensi, llavors en veurem les conseqüències», va advertir.

  

 Gallego va afegir que la situació va començar a forjar-se l’estiu passat amb algunes pintades i declaracions com les del conseller de Turisme de Balears, Biel Barceló, o l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a qui va acusar d’«incendiar el debat».

  

 Les paraules de Gallego arriben després que Colau garantís per carta a una trentena d’entitats empresarials que el seu govern posarà «tots els mitjans» al seu abast per evitar nous atacs al sector turístic.

  

Notícies relacionades

 El més sonat d’aquests atacs va ser el d’Arran a un bus turístic de Barcelona el 27 de juliol. Precisament la Generalitat, a través del departament d’Empresa i Coneixement, va presentar ahir davant del Jutjat d’Instrucció número 26 de Barcelona l’escrit per personar-se com a acusació particular en el procediment obert per investigar l’acció. El conseller Santi Vila pretén així «vetllar pels visitants i per la imatge de la marca Catalunya».

MALLORCA I BILBAO

Però el rebuig als efectes negatius del turisme massiu s’estén. Ahir, l’entitat juvenil independentista Endavant Mallorca va col·locar un miler d’adhesius en vehicles de lloguer en diversos punts de l’illa amb lemes com «Aquest cotxe sobra», «El turisme mata Mallorca» i «La massificació turística ens explota». Així mateix, l’Agència Basca de Turisme de Bilbao va ser atacada per desconeguts, que hi van llançar pintura vermella i van realitzar pintades per la manifestació del 17 d’agost a Gernika per Ernai, informa Aitor Ubarretxena.