INFORME DE LA CNMC

La tele de pagament voreja els 7 milions d'abonats

L'oferta audiovisual codificada augmenta a Espanya a més de 600.000 contractes en un any

zentauroepp25561368 mcx03  seattle  eeuu   02 04 14   fotograf a cedida por amaz181023111150

zentauroepp25561368 mcx03 seattle eeuu 02 04 14 fotograf a cedida por amaz181023111150 / AMAZON HANDOUT

1
Es llegeix en minuts

La televisió de pagament a Espanya continua sense tocar sostre. Així, el nombre d’abonats a l’oferta audiovisual codificada va créixer fins als 6,7 milions de contractes en el primer trimestre del 2018, superant els 6,09 milions del mateix període de l’any anterior, segons les dades estadístiques de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

La televisió amb tecnologia IP (connexió a internet) es consolida com la majoritària, amb 4,2 milions d’abonats. L’últim any aquesta tecnologia va sumar 670.000 abonats, en contraposició al descens de 95.000 abonats de televisió per satèl·lit i de gairebé 90.000 de la televisió per cable.

El març del 2018, el total de paquets quàdruples (telèfon fix i mòbil i banda ampla fixa i mòbil) i quíntuples (telèfon fix i mòbil, BA fixa i mòbil i TV de pagament) va assolir els 11,9 milions, el que representa gairebé 600.000 paquets més que fa un any. Aquest augment correspon gairebé en la seva totalitat als paquets quíntuples, que van créixer fins als 5,6 milions.

Notícies relacionades

D’altra banda, els ingressos dels serveis minoristes de telecomunicacions van assolir els 6.169 milions d’euros en el primer trimestre del 2018, amb un increment del 2,3% respecte al mateix trimestre del 2017.

Els accessos que més van créixer van ser els corresponents a fibra fins a la llar (FTTH), amb 39,6 milions d’accessos desplegats, superant els 32,1 milions de març de 2017.