Segons la CNMC

La televisió de pagament: el servei més mal valorat pels espanyols

Un 18,6% de les llars estan "poc o gens satisfets" amb aquest servei, superant els insatisfets amb el subministrament elèctric (17,3%)

zentauroepp12703427 cuaderno del domingo tienda de televisiones181019112713

zentauroepp12703427 cuaderno del domingo tienda de televisiones181019112713

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Els espanyols cada vegada consumeixen més televisió de pagament. Tres de cada deu llars amb internet tenen Yomvi, Netflix, Vodafone TV o Amazon Prime Vídeo. I com més estès és el servei, més gran és la possibilitat de decepció, fins al punt que la televisió de pagament ha passat a convertir-se en el servei més mal valorat pels espanyols, desbancant un clàssic del descontentament a les llars com era el subministrament elèctric, segons els resultats del panel de llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) corresponents al segon trimestre del 2018.

El panel de llars és una enquesta que realitza semestralment la CNMC a través d’informació directa dels individus i anàlisis de factures, que en aquesta ocasió es va dur a terme en el segon trimestre del 2018 abans de la constant pujada de la llum– i va incloure 4.759 llars i 8.880 individus, dels quals un 18,6% van manifestar estar poc o gens satisfets amb la televisió de pagament i un 17,3% amb l’electricitat i la banda ampla fixa. 

D’altra banda, els serveis de telecomunicacions mòbils reben les millors valoracions amb un 11% d’insatisfets, mentre que el percentatge d’insatisfets amb el gas natural creix tres punts percentuals en un any (d’11,9% a 14,9%). 

Un preu elevat

El motiu principal d’insatisfacció amb els serveis es deu al seu preu elevat, sobretot en el cas dels serveis de llum i gas: raó que argumenten el 91% de les llars insatisfetes amb el servei elèctric i el 86% de les llars descontentes amb el servei de gas. En el cas de la televisió de pagament també és el principal motiu per a una de cada tres llars, mentre que un de cada cinc al·ludeix a la seva baixa qualitat

Notícies relacionades

En el cas dels serveis de banda ampla, a més del preu, una de cada dues llars es queixa de la falta de qualitat del servei –com les interrupcions del subministrament–, i en la telefonia, un de cada tres es queixa de la falta de claredat de les factures (servei fix) i d’una mala percepció de l’atenció al client (servei mòbil).

A Espanya, segons el panel de llars de la CNMC del quart trimestre del 2017, la xifra d’abonats a la tele de pagament ascendia a 6,1 milions. La plataforma ‘online’ de pagament més utilitzada és Yomvi (o Movistar+), amb 2,16 milions de llars (un 13,5% de les llars), seguida de Netflix, amb 1,5 milions (un 9,1% de les llars). En tercer lloc, Vodafone TV ‘online’, amb presència en un 5,9% de llars i Amazon Prime Vídeo, amb un 3,5%.