ENRENOU EUROVISIU
Jimmy Jump ha passat la nit en una comissaria d'Oslo i sortirà en unes hores
Els diaris noruecs qualifiquen l'espontani de ''llunàtic'' i el fet, de ''drama històric''
Jimmy Jump, l'espontani que va irrompre ahir a la nit al Telenor Arena d'Oslo en plena actuació de l'espanyol Daniel Diges, ha passat la nit a la comissaria de Policia del districte Asker Ogbaerum d'Oslo i sortirà en les pròximes hores després de pagar una multa.
"Va voler interrompre l'espectacle d'Eurovisió i ho va aconseguir. Ara ha passat la nit a la comissaria i, després de pagar la multa, d'aquí unes hores estarà lliure", ha confirmat el cap de la comissaria, sense concretar a quant puja la penalització.
Jaume Marquet Cot, com en realitat es diu aquest espontani professional nascut el 1974 a Sabadell, ha rematat amb la seva incursió eurovisiva una trajectòria que fins ara havia centrat en esdeveniments esportius com Roland Garros, la final de la Champions League o l'Eurocopa.
Va estar 20 segons a l'escenari
En la final d'Eurovisió, quan Daniel Diges interpretava en el segon llocAlgo pequeñito, va tornar a evitar les mesures de seguretat i va estar durant vint segons integrat en el cos de ball de la cançó vestit amb una samarreta promocional de la seva pàgina web i amb una barretina, després va fugir pel seu propi peu de l'escenari, va ser reduït pel cos de seguretat i posat a disposició policial.
La imatge ha estat portada de diversos dels diaris més importants de noruega. "Llunàtic", titulava avui el diariVillmanen, i desgranava una dura crítica a l'organització per la vergonya nacional que ha provocat que 120 milions de televidents comprovessin en directe aquest error de seguretat a Oslo.
"Es podia haver evitat" va ser, en canvi, l'enfocament més dur que va donar VG, un altre dels diaris del país, que qualifica també en un ampli text com a "drama històric" l'escàndol protagonitzat per Jimmy Jump.
Els eurofans coneixien les seves intencions
I és que els fòrums d'eurofans s'havien fet ressò de les intencions de Jump que es van veure cristal·litzades ahir a la nit i ell mateix havia penjat en el seu perfil de Facebook fotos de la seva estada a la capital noruega.
Notícies relacionadesLa NBK, cadena local que va organitzar el festival amb la Unió Europea de Radiodifusió (UER), ha assumit la responsabilitat de l'error de seguretat però s'ha defensat assegurant que ningú els havia informat de la presència de Jump a la ciutat.
La final d'Eurovisió havia estat assajada, amb 25 finalistes, fins a tres vegades en les 48 hores prèvies a l'espectacle televisat d'ahir a la nit, en què va guanyar Alemanya amb la cançó Satellite de Lena, i Daniel Diges, que va repetir la seva actuació ja sense interrupcions al final de la gala, va quedar en el lloc quinzè.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google