L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google
L’advocada general de la Unió Europea va recomanar ahir al Tribunal de Justícia europeu que desestimi el recurs que Google va presentar contra una sanció de la Comissió per abús de posició dominant, i confirmi la multa de més de 4.000 milions d’euros al gegant tecnològic nord-americà.
El 2018, l’Executiu comunitari va imposar una multa rècord a Google: 4.343 milions d’euros. La Comissió acusava el gegant tecnològic d’abús de posició dominant per imposar condicions contractuals als fabricants de dispositius mòbils que usessin el seu sistema operatiu, i als operadors de xarxes mòbils, "contràries a la competència".
El gegant nord-americà va recórrer la multa davant el Tribunal General. Aquest va dictaminar en favor de Google, però només pel que fa al repartiment d’ingressos per publicitat. A conseqüència d’això, la justícia europea va reduir lleugerament la multa de 4.343 milions d’euros a 4.124 milions. Davant un nou recurs, ahir l’advocada general recolza tant la decisió del tribunal com la de la Comissió, i va demanar desestimar el recurs i confirmar la penalització.
En el punt de mira
En particular, Brussel·les va posar en el punt de mira tres polítiques de l’empresa. Primer, Google obligava els fabricants que volguessin obtenir una llicència per a Play Store, la botiga d’aplicacions de Google, a instal·lar Google Search com a motor de cerca i Chrome com a eina de navegació. De manera que donava preferència als seus productes.
Segon, Google prohibia als fabricants de dispositius fer servir el sistema operatiu Android si volien tenir llicència tant per a Play Store com per a Google Search. I tercer, Google condicionava els ingressos per publicitat de fabricants i operadors de xarxes que no preinstal·lessin cap altre servei de recerca als dispositius.
- Crisi a l'escola catalana Dalmau reclama "responsabilitat" a les gairebé 500 escoles i instituts catalans que han amenaçat de deixar de fer colònies i excursions
- Fi del termini d'ofertes Pugna pel gran contracte d'aigua de l'àrea de Barcelona: aquests són els factors que decidiran l'empresa adjudicatària
- CARBURANTS PELS NÚVOLS El dièsel, en preus de rècord: omplir el dipòsit per Setmana Santa costarà de mitjana més de 90 euros
- Equipament cultural Llum verda definitiva per al museu Carmen Thyssen de Barcelona: "Cada vegada és més a prop que obri"
- Transformacions a les dues ciutats Sant Adrià, Badalona i l’AMB mostren múscul metropolità per millorar l’espai urbà: «És el moment del Besòs»
