PROGRAMACIÓ

BTV emet un documental sobre la BCN del segle XXI

'Viure Barcelona' presenta estrangers que han triat la ciutat per viure-hi

Arturo San Agustín dirigeix el reportatge, produït per Radio Sport Catalunya

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Barcelona TV (BTV) emet aquesta nit el documentalViure Barcelona, el segon de quatre produccions que volen mostrar la Barcelona del segle XXI. Amb ells, la televisió municipal culmina la visió històrica de la capital catalana que van iniciar les sèriesBarcelona: ciutadans en temps de guerraiBarcelona sota el franquisme. Tots aquests treballs que retraten la Barcelona actual no obliden el posicionament de la ciutat en el context europeu i les perspectives de futur davant els canvis socioeconòmics i demogràfics.

Realitzat per la productora Radio Sport Catalunya,Viure Barcelonaté una durada de 50 minuts. Està dirigit per Arturo San Agustín, que també es qui fa les entrevistes, amb la realització d'Adrià López, la fotografia de Gina Ferrer, el muntatge d'Alberto Álvarez i la producció de Ramón Poch i Joan Vehils. El documental recull la visió que tenen de la ciutat alguns residents estrangers, que ofereixen el seu testimoni de com es percep la imatge de la Barcelona postolímpica i del segle XXI a l'exterior. Retrata també la manera com aquests ciutadans estrangers s'adapten a la ciutat, els seus gustos i les seves preferències i les raons per les quals han triat la ciutat de Barcelona per viure-hi.

REFLEX DE DIVERSITAT A

partir de les vivències d'aquests ciutadans, el reportatge compon el dibuix de la diversitat de la societat barcelonina i el paper cohesionador de la ciutat. "El documental pretén explicar quina imatge tenen de la Barcelona actual i dels barcelonins diversos estrangers que han decidit viure a la nostra ciutat. Si he triat només estrangers és perquè, sovint, solen ser ells els que et descobreixen coses de la teva ciutat que tu desconeixes", explica San Agustín. El director aclareix que, malgrat que dos d'ells --un francès i un suec-- es defineixen com a immigrants, "no s'ha buscat el testimoni d'aquells a qui solem definir així, perquè un immigrant no escull voluntàriament el seu destí; és la necessitat la que decideix per ell".

Notícies relacionades

En el documental hi apareix la imatge d'una noia que simbolitza Barcelona. Aquest personatge és interpretat per l'atractiva actriu Carmela Poch. Ella és qui al final ha seduït les persones entrevistades. "I les ha seduït perquè és real --matisa San Agustín--, és a dir, que la Barcelona que ells han triat existeix". Les persones entrevistades per San Agustín són Laurent Colette, assessor estratègic; Tianyou Huang, director general de China Europa Travels; Masha Zrncic, gestora cultural; Jean-Louis Dulau, director general de Majestic Hotel Group; Bjorn Henriksson, publicitari; Anne Logman, professora d'holandès, i Andrei Xepkin, exjugador d'handbol del Futbol Club Barcelona.

BTV / 22.25