El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors

L’últim informe de Mapfre indica que la mediació consolida el seu pes en el mercat assegurador al demostrar la seva eficàcia

El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors

EDUARDO PARRA / EUROPA PRESS - Archivo

1
Es llegeix en minuts

El 50% de les contractacions d’assegurances a Espanya es fan a través de canals mediats, com agents, corredors i oficines físiques, segons indica l’informe El valor de la mediació, presentat per Mapfre. Aquesta dada reflecteix la sòlida implantació de la mediació al mercat assegurador espanyol, en un context on l’omnicanalitat i les plataformes digitals han ampliat les opcions per al consumidor. L’estudi, elaborat per la consultoria Gain Dynamics a partir d’enquestes a més de 205.000 acceptants d’assegurances d’automòbil, llar, vida i defuncions, posa de manifest diversos factors que expliquen el pes del canal mediador (tant agents exclusius com corredories i corredors independents). Entre ells, destaca que set de cada deu persones que s’informen a través d’un mediador al final contracten una pòlissa, la qual cosa indica que hi ha un alt índex de conversió respecte a altres canals.

Productes ajustats

L’informe també remarca que els clients que accedeixen a través de mediació tendeixen a contractar assegurances amb cobertures més àmplies i adaptades a les seves necessitats, com pòlisses d’automòbil a tot risc o assegurances de vida amb més capitals, sense que això suposi necessàriament un augment significatiu del preu final. En aquest sentit, el paper del mediador contribueix a fer que l’assegurat accedeixi a productes més complets i ajustats al seu perfil de risc.

Notícies relacionades

L’estudi revela que la satisfacció amb la pòlissa contractada és alta entre els que han recorregut a un mediador. Després de l’experiència d’un sinistre, set de cada deu assegurats manifesten que la seva assegurança va cobrir adequadament l’incident, cosa que repercuteix en un índex més gran de recomanació cap a la companyia d’assegurances, especialment en el ram de llar. Així mateix, les dades mostren una fidelitat més gran en assegurances de vida, amb una diferència de deu punts percentuals a favor dels clients que contracten a través de mediació en relació amb els clients que trien altres canals.

L’anàlisi també distingeix la rellevància dels diferents tipus de mediadors segons el ram. En assegurances d’automòbil i llar, la importància de les oficines i dels agents s’equipara a la dels corredors, mentre que en vida i defuncions el pes de l’oficina o l’agent és lleugerament superior.

Temes:

Espanyol Mapfre