Les empreses xineses anuncien que rebentaran el preu dels 'smartphones'

Amb l'objectiu d'accentuar la seva presència al mercat europeu, diverses marques llançaran terminals per menys de 40 euros

Aspecte del ’smartphone’ JiaYu F1, a 39 euros.

Aspecte del ’smartphone’ JiaYu F1, a 39 euros.

1
Es llegeix en minuts
PILAR ENÉRIZ / Barcelona

Les grans firmes xineses volen fer-se un espai al vell continent, deixar de ser desconegudes per als usuaris a les fàbriques dels quals es produeixen gran part dels terminals de les marques occidentals, i donar al consumidor productes econòmics de bones prestacions.

Companyies com Xiaomi o JiaYu, que ja operen oficialment a Espanya, estan assolint grans xifres de venda i bona credibilitat entre aquells consumidors que s'atreveixen a apostar per firmes alternatives.

L'èxit radica en la seva oferta molt ajustada als gustos occidentals --no ens enganyem, copiant en molts casos models actuals de gran renom--, amb òptimes prestacions i, sobretot, amb preus rebentats.

Ampliació de mercat

Per a aquest 2014 diverses companyies del gegant asiàtic han presentat els seus plans de negoci --que contemplen l'ampliació de mercat-- amb el llançament de terminals de gamma mitjana/baixa a preus que rondaran els 40 euros.

La marca JiaYu acaba de donar a conèixer el JiaYu F1, un 'smartphone' amb pantalla de 4 polzades, processador de doble nucli a 1,3 Ghz512 megues de Ram i càmera de 5 megapíxels (frontal de 0.3 megapíxels), wi-fi, Bluetooth, GPS i compatibilitat amb xarxes 3G. Les bateria utilitzada és de 2.400 mAh.

L'emergent Xiaomi ha anunciat un tipus de telèfon intel·ligent molt accessible i de bones prestacions, del voltant de 40 euros, lliure, amb sistema operatiu Android i amb un rendiment ajustat a les necessitats del consumidor mitjà.

Xiaomi, desenvolupadora de l'espectacular model Mi3 podria, gràcies a la seva immensa capacitat productiva, desestabilitzar els preus de mercat.

Competència

Notícies relacionades

Altres firmes amb seu a l'Índia --com Coolpad Micromax-- pensen sumar-se a aquesta política de producte, mentre que la també xinesa Meizu pretén revolucionar el mercat europeu amb preus un 30% més baixos que Samsung, per a terminals amb les mateixes especificacions.

Al febrer està previst que informi en quins territoris llançaran els seus 'smartphones' de forma oficial, així com el moment de l'any en què ho faran. A més, la seva intenció és seguir potenciant la seva particular versió d'Android --denominada Flyme-- que aposta per la simplificació del sistema operatiu.