comiat controlat
La sonda 'Messenger' s'estavella a la superfície de Mercuri
La sonda Messenger, que des del 2011 s'ha dedicat a orbitar i estudiar Mercuri, es va acomiadar ahir estampant-se contra la superfície del planeta i creant un cràter d'uns 15 metres de diàmetre, segons les previsions de la NASA, encara que cap telescopi va poder contemplar l'impacte perquè es va produir al costat no visible des de la Terra.
D'acord amb la NASA, el violent comiat, previst des de fa anys, havia de servir per obtenir valuosa informació i no ocasionaria cap contratemps per al pristí planeta. De fet, Mercuri pateix cada dos o tres mesos l'impacte de meteors d'un pes similar al de la sonda Messenger, uns 500 quilos.
Notícies relacionadesA diferència del que passa a la Terra, els objectes espacials atrets per la gravetat de Mercuri acaben impactant contra la superfície perquè l'atmosfera és massa tènue per desintegrar-los. La Messenger, a la qual ja no li quedava combustible, va anar descrivint òrbites cada vegada a més baixa altura fins a caure en una regió pròxima al pol nord i a una velocitat estimada de 12.000 quilòmetres per hora.
Entre altres fites, les observacions efectuades durant la missió han servit per descobrir dipòsits d'aigua gelada a les profunditats de cràters polars on no arriba la llum del Sol. Tot i la seva relativa proximitat, de Mercuri no se sabia pràcticament res fins a l'arribada de la sonda. «Ara tenim un coneixement real sobre el planeta, un món fascinant dins del nostre divers sistema solar», va dir John Grunsfeld, de la NASA.
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Apunt Una vergonya absoluta