La circulació de continguts a internet

La clausura de Megaupload triplica el trànsit de les webs d'oferta legal

El cop a la pirateria empeny els usuaris als videoclubs 'on line' autoritzats

Els productors destaquen que és una oportunitat per fidelitzar els clients

2
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ
BARCELONA

El tancament de Megaup­load ha resultat molt beneficiós per als videoclubson linelegals a Espanya, que com a mínim han rebut més atenció dels internautes que busquen pel·lícules i sèries de televisió i han vist renéixer l'esperança davant temps difícils. Alguns dels portals legals més coneguts, com Filmin, Filmotech, Wuaki, Mivideoclub i Cineclik parlen de més visites i subscripcions en percentatges que van des del 300% al 500%, i ho associen directament a la clausura de la principal pàgina de descàrregues de la xarxa.

«Hem triplicat visites aquest cap de setmana i hem multiplicat per quatre el volum de venda de subscripcions», explica José Antonio de Luna, responsable de màrqueting de Filmin.com, que ha aprofitat per llançar una promoció 2x1 en la subscripció mensual des de dijous, quan es va conèixer l'operació policial contra Megaupload. La web, a la qual es pot accedir des de l'ordinador però també des de la Playstation 3 i l'iPad, permet veure pel·lícules a partir de 2,95 euros o un episodi d'una sèrie des de 0,95 euros, a més d'un servei de subscripció a la majoria

del catàleg (excloses les estrenes) per 15 euros al mes (30 dos mesos).

9,95 TARIFA PLANA LEGAL Per al seu competidor Cineclick, que ofereix un servei similar de subscripció per 9,95 euros (igual que Megaupload), hi ha un punt d'inflexió. «Fins dijous passat el nostre èxit era molt discret, ara veiem que això pot funcionar i hi ha interès per invertir en nosaltres. Hem quintuplicat visites i consums. Abans parlàvem de 2.000 o 3.000 lloguers al dia i ara arribem a 9.000 i anem creixent», afirma Germán Román, director executiu de la pàgina, que opera des de Castelló. Román sosté que el tancament del gran repositori de descàrregues «encara que amb una operació una mica bàrbara, és més important del que sembla, perquè ara hi ha més interès per una oferta legal».

En la mateixa línia es manifesta Rafa Sánchez, director executiu de Filmotech i president d'Egeda, la patronal dels productors. «El més important aquí és l'efecte que es generarà i la fidelització de l'usuari. El nostre competidor és l'il·legal i la gent vol veure cine. És lògic que el benefici vagi a qui arrisca i que es pugui crear una indústria». La seva pàgina, Filmotech, va impulsar fa uns mesos el primer Festival de Cine Online en què es podien veure pel·lícules gratis durant un temps limitat.

Des d'Egeda estan impulsant l'adopció d'un segell que avali la legalitat dels continguts que es distribueixen i el seu respecte a la propietat intel·lectual. ÉsCultura en positivo, que va ser avalat pel Ministeri de Cultura.

SENSE DADES DE LES XARXES Altres serveis de videoclubon linecom el que té Sony Pictures a través de la Play­station 3 o l'iTunes d'Apple, a través de l'ordinador o de l'Apple TV, no donen xifres d'incidència.

Notícies relacionades

Tuenti, que va obrir un servei de vídeo sota demanda el novembre passat, assegura que no pot quantificar l'impacte perquè ha coincidit amb el llançament d'un documental gratuït sobre el DJ David Getta que ha comptat amb més de 200.000 reproduccions.

Tampoc les operadores són capaces de quantificar l'impacte del tancament de Megaupload en el seu trànsit. «Encara és aviat perquè depèn de molts factors», expliquen a Telefónica, que a més té un videoclubon line a Imagenio. Tampoc Orange ni Ono tenen xifres.