NOMÉS MILLORA INTERNET
La publicitat als diaris cau un 33% el primer semestre d'aquest any
La inversió s'ha situat en 539 milions d'euros
La publicitat a la televisió ha caigut un 30,1% el primer semestre d'aquest any fins a situar-se en 1.192,6 milions d'euros, mentre que als diaris, segon mitjà per volum absolut d'inversió publicitària, ha baixat un 33,1% i s'ha situat en 539,4 milions d'euros, en el mateix període, segons l'informe del primer semestre del 2009, realitzat per Infoadex.
El descens en la inversió publicitària ha estat del 29,2%, fins als 2.578,6 milions d'euros, enfront dels 3.644,7 milions del mateix període de l'any anterior.
Ràdios i revistes
La ràdio està en tercera posició i, excepte internet, és el mitjà amb més bon comportament respecte a l'any anterior, amb una inversió de 275,1 milions, un 19,9% menys que el primer semestre del 2008.
El descens de la publicitat a les revistes ha estat del 37,7%. La facturació representa 219,7 milions d'euros.
Internet és l'únic mitjà que augmenta els ingressos publicitaris, amb una pujada del 2,6%, i se situa en 113,5 milions d'euros.
Lideratge a la televisió
A les televisions, el líder en facturació publicitària el primer semestre del 2009 torna a ser Publiespaña-Telecinco, amb 305 milions i una disminució percentual del 43,1%, amb una quota de mercat del 25,6%.
ATRES Advertising-Antena 3 TV continua ocupant la segona posició, amb una caiguda del 26,1% el període del gener al juny del 2009, i arriba a una xifra d'inversió publicitària de 297,3 milions i una participació de mercat del 24,9%.
Notícies relacionadesLa publicitat a TVE cau un 25%. Aquest mitjà es manté en tercera posició, amb una xifra d'inversió publicitària de 246,3 milions.
Les televisions autonòmiques han vist decréixer la inversió publicitària un 32,8%, cosa que les situa en una xifra de 117,4 milions enfront dels 174,7 milions del primer semestre de l'any anterior.
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tendència urbana La proliferació del tardeig posa en alerta les patronals i Interior
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- FESTES SOTA LA LUPA Un restaurant amb DJ