NOMÉS MILLORA INTERNET

La publicitat als diaris cau un 33% el primer semestre d'aquest any

La inversió s'ha situat en 539 milions d'euros

1
Es llegeix en minuts
EFE
MADRID

La publicitat a la televisió ha caigut un 30,1% el primer semestre d'aquest any fins a situar-se en 1.192,6 milions d'euros, mentre que als diaris, segon mitjà per volum absolut d'inversió publicitària, ha baixat un 33,1% i s'ha situat en 539,4 milions d'euros, en el mateix període, segons l'informe del primer semestre del 2009, realitzat per Infoadex.

El descens en la inversió publicitària ha estat del 29,2%, fins als 2.578,6 milions d'euros, enfront dels 3.644,7 milions del mateix període de l'any anterior.

Ràdios i revistes

La ràdio està en tercera posició i, excepte internet, és el mitjà amb més bon comportament respecte a l'any anterior, amb una inversió de 275,1 milions, un 19,9% menys que el primer semestre del 2008.

El descens de la publicitat a les revistes ha estat del 37,7%. La facturació representa 219,7 milions d'euros.

Internet és l'únic mitjà que augmenta els ingressos publicitaris, amb una pujada del 2,6%, i se situa en 113,5 milions d'euros.

Lideratge a la televisió

A les televisions, el líder en facturació publicitària el primer semestre del 2009 torna a ser Publiespaña-Telecinco, amb 305 milions i una disminució percentual del 43,1%, amb una quota de mercat del 25,6%.

ATRES Advertising-Antena 3 TV continua ocupant la segona posició, amb una caiguda del 26,1% el període del gener al juny del 2009, i arriba a una xifra d'inversió publicitària de 297,3 milions i una participació de mercat del 24,9%.

Notícies relacionades

La publicitat a TVE cau un 25%. Aquest mitjà es manté en tercera posició, amb una xifra d'inversió publicitària de 246,3 milions.

Les televisions autonòmiques han vist decréixer la inversió publicitària un 32,8%, cosa que les situa en una xifra de 117,4 milions enfront dels 174,7 milions del primer semestre de l'any anterior.