DESCOBRIMENT CIENTÍFIC
Trobats indicis d'aigua en estat líquid a Mart
L'exploració de la superfície de Mart ha permès trobar proves de l'existència d'aigua líquida en aquest planeta, el quart del Sistema Solar, segons ha anunciat avui l'agència espacial nord-americana.
"Ja teníem proves que hi va haver aigua fa milions d'anys a Mart. Ara hem trobat proves de la presència d'aigua líquida en l'actualitat", ha dit Kennet Edgett en una conferència de premsa a la seu de l'Administració Nacional per a l'Aeronàutica i l'Espai (NASA).
Edgett, de l'empresa Malin de Ciències Espacials, ha mostrat una sèrie de fotografies captades els anys 2000 i 2005 en vessants de cràters volcànics marcians en què es veuen el que semblen lleres de cursos d'aigua, estretes en el començament i que s'obren en deltes a l'arribar a la base.
"Pot ser aigua salina, aigua que contingui una gran quantitat de sediments, aigua àcida, no ho sabem, però és definitivament aigua, H2O", ha subratllat Edgett.
Comparació d'imatges
Michael Malin, president i científic principal d'aquest laboratori a San Diego (Califòrnia, EUA), ha relatat la manera com els investigadors s'han adonat que les imatges d'una mateixa àrea de Mart, registrades en diferents dates, mostraven punts i solcs que no apareixien anteriorment, o s'havien mogut.
Notícies relacionadesL'aspecte canviant dels solcs a Mart en pocs anys ha enfortit la creença dels científics que hi ha hagut flux d'aigua recentment a la superfície del planeta vermell.
"Això de l'aigua ha sigut, clarament, una sorpresa per a nosaltres. L'ambient de Mart en la seva totalitat no sembla gaire propici per a l'aigua", ha declarat Malin.
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tendència urbana La proliferació del tardeig posa en alerta les patronals i Interior
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- FESTES SOTA LA LUPA Un restaurant amb DJ