On Catalunya
tendència en alça
Adéu a la carmanyola
Els locals de menjar preparat triomfen per varietat, preu i qualitat
La carmanyola està en el punt de mira. Són diverses les cadenes d'establiments que han decidit declarar-li la guerra a base de varietat, preus, qualitat i rapidesa. Perquè en un moment serveixen bons plats casolans (n'hi ha desenes per triar) per la meitat del que costa un menú de migdia. Això sí, la majoria de les vegades són per menjar a la feinaa la feina perquè aquests locals a penes tenen habilitat un espai per menjar allà mateix.
Fins fa poc, les botigues de menjar per emportar treballaven més els caps de setmana i festius (pollastre a l'ast, croquetes...). I entre setmana, la gent que no va a menjar a casa havia d'acabar en un restaurant amb menús de migdia o emportant-se la carmanyola. Tento, Nostrum i Pronto apunten a aquests últims, encara que no renuncien als primers. Cada un amb les seves armes, però sempre amb aquestes quatre claus: varietat, qualitat, preu, rapidesa. Serveis, els justos: un microones, potser unes taules en una atmosfera on prima l'aspecte pràctic més que el còmode o bonic... i poca cosa més.
Notícies relacionadesDEIXEBLE DE RUSCALLEDA / Tento, que amb 50 locals a Barcelona, Madrid, Saragossa i Tarragona, ofereix un centenar de plats entre primers, segones i postres fets cada dia amb producte fresc i firmes de referència, com pastes Barilla, iogurts Pastoret i pa premium de Fripan. «La gent sap el que li costa omplir el cistell d'anar a comprar i el que costar fer-s'ho a casa. I sap que és més còmode i no gaire més car menjar així», reflexiona Àngel Bosch, responsable de Tento, que aposta per oferir preus iguals per a qualsevol tipus de plat: és igual si el producte és car o barat. «Aquí es menja segons els gustos i no els preus», afegeix Bosch. Per això qualsevol plat val 3,25 euros, i el menú (primer, segon, postres, aigua i pa) costa 6,95. Una altra clau és la qualitat. Als fogons hi té un deixeble de Carme Ruscalleda, Andreu Bosch. Aviat també va escollir un bon xef: Ismael Alonso, ara a l'Hotel Mandarin Oriental de Barcelona, perquè dissenyés la carta.
I una altra clau més, com apunten a Nostrum (venen plats a un, dos i tres euros), és el temps. «La gent deixarà de cuinar en el dia a dia per dedicar el seu temps a fer altres coses i només ho farà per oci. Venem temps», explica una portaveu de la marca, amb més de 50 botigues. «Cert -corrobora Marc Carreño, de Pronto, última firma a arribar-. No és només una qüestió econòmica, que també ho és, sinó de temps. I de confiança perquè el client sap que passem molts controls sanitaris i ho fem com a casa». Gairebé com es fa, encara que cada vegada menys, amb les carmanyoles.
- Motociclisme Un veloç Àlex Márquez s’apropia de la MotoGP a Silverstone
- Festa diürna Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Protecció de la infància Teófilo va abusar de la menor de la DGAIA un any abans de l’acollida
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- 6 finals en 7 anys El Barça vol engegantir el seu regnat amb la quarta Champions