DECISIÓ JUDICIAL
Un exalcalde de CiU de Sant Cugat serà jutjat per prevaricació
El fiscal reclama cinc anys d'inhabilitació per a Joan Aymerich per irregularitats urbanístiques

Joan Aymerich, el 2001.
Una jutge de Rubí Emma Sánchez Gil ha acordat l'obertura del judici oral contra l'exalcalde de Sant Cugat del Vallès Joan Aymerich (CiU), acusat per la fiscalia de prevaricació al cometre suposades irregularitats urbanístiques en la requalificació d'uns terrenys per afavorir l'assentament d'una empresa al municipi, un cas que es remunta a la dècada dels 90.
La titular del Jutjat d'Instrucció número 4 de Rubí acorda enviar a judici Aymerich -que va ser alcalde entre 1987 i 1999-, així com a qui va ser cap d'Urbanisme del consistori durant el mateix període, Juan Francisco Borrás; l'excap del servei jurídic d'Urbanisme Eduard Graell; l'exarquitecte municipal Vicente Tort, i l'excap de gestió d'urbanisme José María Casanovas. El fiscal reclama per als quatre primers cinc anys d'inhabilitació per ocupar càrrec públic. El cinquè imputat s'enfronta a una pena de dos anys i tres mesos d'inhabilitació.
En l'acte, la jutge imposa als cinc imputats una fiança conjunta de 5,5 milions d'euros, en què figura com a responsable civil l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, per assegurar les responsabilitats pecuniàries que es puguin derivar de la causa, decretant l'embargament de béns si no es diposita. La resolució sosté que hi ha "verdaders indicis racionals de criminalitat" contra els acusats, per als quals la Fiscalia demana una condemna de fins a cinc anys d'inhabilitació per ocupar un càrrec públic.
Notícies relacionadesEls fets, en què el fiscal aprecia l'eximent de dilacions indegudes per la llarga instrucció del cas, que va estar en mans del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya durant els anys en què Aymerich va ser diputat del Parlament, en les legislatures de 1992 i 1995, es remunten a principis de la dècada dels 90, quan el consistori va impulsar diverses actuacions urbanístiques en el sector de Can Mates.
Conveni de permuta
Segons sosté la jutge, el consistori presidit per Aymerich va cometre suposadament, almenys, cinc irregularitats urbanístiques per afavorir l'assentament de Boehringer Inhelheim SA (Biesa) a la zona, "en detriment d'altres propietaris, que van veure frustrades les seves legítimes expectatives". L'origen de les suposades irregularitats es remunta a un conveni de compravenda-permuta firmat el 1993 entre l'ajuntament i l'empresa, que va ser ratificat de forma arbitrària, segons la instructora, ja que es va prescindir de la publicitat registral i es van ignorar "absolutament" els drets dels altres propietaris, actuant de forma arbitrària. L'acusació particular està exercida per les empreses Tafecsados i Cotreras Obres i Serveis, representades per l'advocat Sergi Mercè Klein, que van resultar perjudicades.
- Pressió estètica Tenir 13 anys i aparèixer (o no) en els rànquings de guapes de la teva classe: «Donen molta inseguretat, de vegades acabes plorant al lavabo»
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tendència urbana La proliferació del tardeig posa en alerta les patronals i Interior
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- FESTES SOTA LA LUPA Un restaurant amb DJ