RELLEUS EN DEFENSA
El Govern nomena l'almirall Fernando García Sánchez cap de la cúpula militar
El nou Jemad ocupava fins ara el lloc de número dos de l'Armada

L’almirall de l’Armada Fernando García Sánchez a qui el Govern ha nomenat nou Cap de l’Estat Major de la Defensa (Jemad), en substitució del general de l’Aire, José Julio Rodríguez Fernández. /
ElGovernha nomenat nou Cap de l'Estat Major de la Defensa(Jemad) l'almirallFernando García Sánchez, que fins ara ocupava el lloc denúmero dos de l'Armada. Lavicepresidenta de l'Executiu,Soraya Sáenz de Santamaría, ha anunciat aquest nomenament en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.
García Sánchez, de 58 anys i natural de Granada, substitueix en el càrrec elgeneral de l'Aire José Julio Rodríguez Fernández, que ha estat al capdavant de la cúpula militar des de juliol del 2008.
Durant la seva trajectòria a la Marina, on va ingressar el 1971, García Sánchez ha ocupat diferents càrrecs en unitats de l'Armada, entre els qual, el deCap de l'Estat Major de la Força d'Acció Marítima(2005-2008).
Primera mesura del nou ministre de Defensa
El relleu de la principal autoritat militar és la primera decisió que adopta el nouministre de Defensa, Pedro Morenés. García Sánchez prendrà possessió la setmana que ve i estrenarà el càrrec durant laPasqua Militar, l'acte solemne que presideix el Rei cada6 de general Palau Reial i que inaugura l'any castrense.
Ladesignaciódel nouJemades preveu que doni pas alrelleudelsactuals caps dels Exèrcits de Terra,general Fulgencio Coll;de l'Aire, general José Jiménez Ruiz, ide l'Armada, almirall Manuel Rebollo García, segons han apuntat a Efe fonts militars. Tots ells ocupen els seus càrrecs des de juliol del 2008, quan Chacón va portar a terme una completa remodelació de la cadena de comandament.
Notícies relacionadesComplint amb la tradicionalrotació entre els tres cossos, corresponia ara a l'Armada el lloc de Jemad, després que ho fossin José Julio Rodríguez, de l'Aire, i Félix Sanz Roldán, de Terra, durant els vuit anys de governs del PSOE. Queda pendent la renovació delsecretari d'Estat de Defensa, càrrec del qual encara no ha cessatConstantino Méndez,número dosde Chacón des de l'abril del 2008.
A Defensa ja no correspon el relleu deldirector del Centre Nacional d'Intel·ligència, a l'haver passat a dependre delMinisteri de la Presidència, cartera que exerceix la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría. Al capdavant dels serveis d'intel·ligència hi ha des del 3 de juliol del 2009 elgeneral de l'Exèrcit Félix Sanz Roldán.
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Apunt Una vergonya absoluta