TENSIONS AL PARTIT CONSERVADOR

Un diputat del PP a Astúries renuncia al seu escó després de la marxa d'Álvarez-Cascos

"Tinc una sensació estranya. Aquest ja no és el meu partit", ha assegurat al donar-se de baixa del PP

No ha volgut especificar si s'unirà a un nou projecte polític liderat per l'exdirigent

Pelayo Roces, en el moment de formalitzar la seva renúncia com a diputat del PP al Parlament regional.

Pelayo Roces, en el moment de formalitzar la seva renúncia com a diputat del PP al Parlament regional. / Alberto Morante (EFE)

2
Es llegeix en minuts
EFE

El vicepresident segon de la Junta General del Principat i diputat del PP, Pelayo Roces, ha presentat avui la seva renúncia al Parlament regional. Aquesta decisió es produeix un dia després que Álvarez-Cascos anunciés que estaria disposat a liderar un nou partit després de la seva frustrada designació com a candidat del PP a Astúries, que l'ha portat a donar-se de baixa com militant d'aquesta formació.

Pelayo Roces Arbesú ha formalitzat la seva renúncia a l'acta de diputat i ha anunciat que també es donarà de baixa al PP. "Tinc una sensació estranya, però crec que aquest ja no és el meu partit", ha assenyalat.

Roces, un dels afins a l'exministre de Foment, Francisco Alvarez-Cascos, militava al PP des del 1981 i era diputat regional a Astúries des del 1995. Amb la seva renúncia, passarà a ser diputat de l'oposició José Felgueres.

"Acostumo a tornar el que no és meu"

 "Entrego l'acta, el que no és meu; sempre he tingut molt clar que l'acta de diputat la tinc pel PP i, com acostuma a ser habitual en mi, torno el que no és meu", ha comentat.

Preguntat sobre si altres diputats que han defensat Cascos faran el mateix s'ha limitat a dir: "Sé el que faig jo, el que fan els altres, preguntin-ho a ells".

Una carta amb la seva baixa a Rajoy

Pelayo Roces té previst enviar una carta, adjuntant la seva baixa, al president nacional del partit, Mariano Rajoy. No ha volgut especificar si s'unirà a un nou projecte polític liderat per Cascos a Astúries.

Paral·lelament, el president regional del partit, Ovidio Sánchez, ha considerat "respectades però insignificants" les baixes registrades després de l'abandonament de l'exministre Francisco Álvarez-Cascos.

Roces ha formalitzat la seva renúncia a l'acta de diputat com a pas previ a la baixa al PP i ha anunciat que aquesta tarda facilitarà a la premsa la carta que remetrà al president nacional del PP, Mariano Rajoy, en què l'informarà sobre la seva baixa com a diputat i militant.

Gràcies pels anys de treball

Ovidio Sánchez, acompanyat pels també diputats Fernando Goñi i Joaquín Aréstegui, en el transcurs d'una roda de premsa, ha agraït a Pelayo Roces els "anys de treball" que ha tingut en el partit.

A més, ha dit que el PP és un partit "molt fort" a Astúries i a Espanya, amb 24.000 afiliats al Principat, i ha afegit que les baixes registrades són "respectades però insignificants" pel que fa al "nombre i responsabilitats" en el partit.

L'opinió de Sánchez-Camacho

Notícies relacionades

Per la seva part, la presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, ha afirmat avui, sobre la decisió de l'exministre Francisco Álvarez-Cascos de donar-se de baixa del partit, que encara que és el PP asturià qui ha de decidir el seu candidat, les queixes que motiven la renúncia han de ser "analitzades".

En declaracions a RAC1, Sánchez-Camacho ha dit que Álvarez-Cascos "ha adoptat una decisió molt important tenint en compte que ha estat un gran ministre i un gran secretari general del partit", i que per això respecta la seva decisió.