ESCAPATS DES DEL NOVEMBRE

La Policia creu que els 14 fugits de SEGI ara formen part d'ETA

1
Es llegeix en minuts

La Policia Nacional considera que l'estructura d'ETA, castigada durament els últims mesos, compta amb 14 nous integrants procedents de l'organització juvenil SEGI. Els 14 terroristes es troben fugits des de l'operació del mes de novembre que es va saldar amb la detenció de 35 militants d'aquesta associació.

Després d'aquesta operació, el jutge Marlaska ja va considerar aquesta organització il·legalitzada com "un tentacle d'ETA" i una "autèntica acadèmia terrorista".

Així ho han assegurat fonts de la lluita antiterrorista, que han inclòs les fotografies i perfils d'aquests 14 exdirigents de SEGI en la llista dels terroristes més buscats per la Policia Nacional.

Tres caps de SEGI

Tres dels fugits, Olatz Izagirre, Gaizka Likona i Carlos Renedo, ja van ser qualificats el novembre passat com tres caps de SEGI i integrants de la cúpula directiva de l'organització.

La llista dels 14 integrants desapareguts la completen Raúl Aduna Vallinas, Javier Agirre Ibáñez, Eneko Agirrebiria Olegoy, Asier Coloma Ugartemendia, Jon Etxeberria Oiarbide, Zuriñe Gogenola Goitia, Iñaki Imaz Munduate, Fermín Martínez Lakunza, Oier Oa Pujol, Iker Santamaría Álvarez i Artzai Santesteban Arizkuren.

Llistat actualitzat

Notícies relacionades

En l'actualització del llistat dels terroristes més buscats per la Policia, s'hi ha afegit qui es considera nou "home fort" de l'aparell militar d'ETA i cap dels comandos operatius, Mikel Kabikoitz Carrera Sarobe.

Fonts de la investigació han situat aquest pamplonès de 37 anys a laZuba, el comitè executiu d'ETA, juntament amb Eneko Gogeaskoetxea, el veterà terrorista José Luis Eciolaza GalánDienteputoi la presumpta cap de l'aparell polític, Iratxe Sorzabal.