Els premis de Hollywood

Emerald Fennell: una precisa bomba del MeToo als Oscars

  • La jove realitzadora britànica és la primera dona que guanya l’Oscar al millor guió original amb la seva ‘opera prima’, ‘Una joven prometedora’

Emerald Fennell: una precisa bomba del MeToo als Oscars
2
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

S’ha convertit en la primera dona que ha guanyat l’Oscar al millor guió original amb la seva ‘opera prima’. Emerald Fennell. L’última dona a guanyar aquesta categoria havia sigut Diablo Cody el 2008 per ‘Juno’ i abans Sofia Coppola per ‘Lost in translation’.

Sens dubte, ‘Una joven prometedora’ era un dels títols més icònics d’aquesta edició dels premis de l’Acadèmia de Hollywood. Un valent ‘thriller’ de venjança que s’encarrega de desemmascarar la cultura de la violació sobre la qual s’assenta la nostra societat. El seu guió barrejava amb desimboltura i valentia un munt de registres i tons, era arriscat i ple d’ambigüitat, i tenia la virtut de funcionar com un rellotge.

Als 35 anys, Fennell té un currículum molt variat. És filla d’un prestigiós joier de l’alta societat britànica, la seva germana Coco és dissenyadora de moda, la seva mare ha treballat en cases d’alta costura i és escriptora. Va ser criada entre l’elit, en un dels millors internats, el Marlborough College, però aviat va començar a interessar-se per la interpretació i als 15 anys va aconseguir els seus primers papers. Va participar en algunes pel·lícules angleses de prestigi fins que va aconseguir fer-se un lloc en la ficció televisiva amb ‘¡Llama a la comadrona!’. D’aquí, a encarnar Camilla Parker Bowles en la ja mítica sèrie ‘The crown’ en la quarta temporada.

Més enllà de la seva faceta com a actriu, Fennell sempre havia tingut altres inquietuds, entre les quals escriure relats a mig camí entre el terror i la fantasia. En el rodatge d’‘Albert Nobbs’ (2011) va coincidir amb Phoebe Waller-Bridge, que també tenia ambicions creatives que a poc a poc va poder portar a cap, primer a ‘Crashing’, després a la celebrada ‘Fleabag’ i a ‘Killing Eve’. Per a la segona temporada d’aquesta última sèrie, Waller-Bridge va trucar a Fennell perquè s’incorporés a l’equip de guionistes.

Notícies relacionades

La primera vegada que es va posar darrere d’una càmera va ser per filmar el curtmetratge ‘Careful how yo go’. Dos anys més tard ‘Una joven prometedora’ s’ha convertit en una de les grans pel·lícules que aborden el consentiment sexual en l’era del MeToo. La directora estava embarassada de set mesos durant el rodatge i va donar a llum tres setmanes després, una cosa que va recordar al recollir l’estatueta, agraint-li al seu nadó que li deixés acabar la pel·lícula.