«El meu personatge és molt Monty Python»

«El meu personatge és molt Monty Python»_MEDIA_1 /
-Es guanyava la vida com a violinista professional fins que un dia va decidir que preferia cantar. ¿Com va ser aquest trànsit?
-Jo crec que en el fons tots els músics voldrien cantar; dins de cada instrumentista hi ha un cantant. A nivell artístic requereix més superació personal: ets tu amb la teva veu, no t'amagues darrere d'un instrument o d'una orquestra. Vaig estudiar i vaig formar la meva veu a Barcelona amb el mestre Jorge Sirena i vaig començar a fer audicions de cant. I em van dir que havia de decidir: violinista o cantant. Vaig optar per la veu.
-I va marxar a Alemanya. ¿Per què? -Amb la crisi vaig decidir anar a Alemanya a aprendre alemany, m'agrada molt Bach, el repertori barroc i els oratoris. Vaig guanyar el concurs de la Bachwoche en el marc de la Bachakademie Stuttgart i a partir de llavors vaig començar a treballar molt amb directors molt destacats, com Helmuth Rilling i Hans-Christoph Rademann.
-Debuta al Liceu amb una òpera d'impacte. ¿Nerviosa?
-Em fa molta il·lusió. He actuat abans a Madrid que a la meva Barcelona natal. Allà vaig interpretar Pirene a L'Atlàntida, amb l'Orquestra Nacional d'Espanya, convidada per Josep Pons, i també vaig fer un Rèquiem de Mozart. Benvenuto Cellini és un muntatge espectacular. Admiro les pel·lícules de Gilliam i aquesta òpera em recorda en alguns moments Brazil. Tot el treball de l'ésser creatiu, la crisi amb la societat i els sentiments, tot això hi és a a Brazil.
-¿Troba també tocs de Monty Py-thon?
-Sí, molts. La manera de presentar el Papa, gairebé com una drag queen, i els seus protectors és molt graciosa, molt Gilliam. Les escenes de carnaval i de pantomima són esplèndides, una meravella.
¿Com és el seu personatge, Ascanio?
També és molt Monty Python. A l'òpera de Berlioz era un aprenent de 13 anys i Gilliam l'ha transformat en un noi de l'alta societat amb un costat fosc. El director no creu en la innocència pura de cap personatge.
Notícies relacionades-¿Com valora el treball de Gilliam?
-Li agrada molt la música, és pianista i és un gran amant de l'òpera, i això es nota. Molts directors escènics passen per sobre de la música, ell no. Aquesta producció agradarà fins i tot a la gent a qui no li agrada l'òpera. No és gens tediosa. Però no és aconsellable a menors de 10 o 11 anys. Els podria impactar massa alguna escena.
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Intervenció de l’Arquebisbat Creix el temor que les religioses HAM es declarin en rebel·lia
- ANUNCI TEMERARI Trump llança una gran ofensiva contra les polítiques climàtiques
- ALIMENTACIÓ Quasi un 40% dels joves de 18 a 25 anys ha seguit una dieta els últims mesos
- CONTEXT Perdedors i guanyadors
- La guerra comercial Pol Morillas, director del ‘think tank’ CIDOB: "Europa ha de teixir vincles amb molts tipus d’actors internacionals"
- Espanya perd competitivitat davant Mèxic, l’Índia i Turquia
- El Govern català prepara un nou pla d’estímul de l’exportació
- L’ofensiva aranzelària de Trump enfonsa el dòlar i espanta la inversió